|
کدخبر: 233433

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی آتش تورم شعله ورتر می کند؟

بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نگرانی من و همکارانم این است که حذف ارز ترجیحی آتش تورم را شعله ورتر کند و اثرات مخرب آن مهار نشود.

صدیف بدری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۲۲ دی ماه) در نطق میان دستور خود ضمن عرض سلام و ادب و احترام خدمت ملت بزرگ ایران اسلامی و نمایندگان مجلس، اظهار کرد: جناب آقای رئیسی، رئیس جمهور محترم؛ مجلس شورای اسلامی به کلیات بودجه سال آتی رای داد اما دغدغه های جدی هم داریم که لازم است عنایت داشته باشید. یکی از مهمترین موارد حذف ارز ترجیحی است که مردم و نمایندگانشان با نگرانی دنبال می کنند. آیا دولت پیش از حذف ارز ترجیحی، سیاست های حمایتی شفافی برای اقشار مختلف مردم در نظر گرفته است؟

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس تصریح کرد: آیا برنامه و اراده لازم برای کنترل اثرات تورمی آن دارید؟ یا همچون دولت قبل که در بحث افزایش قیمت حامل های انرژی، وعده تثبیت قیمت کالاهای اساسی و کنترل تورم را داد و بعد مردم بیچاره و بی پناه را در میان معرکه تورم چند ده درصدی به حال خود رها کرد، سیاست سکوت و انکار را در پیش خواهید گرفت؟

وی ادامه داد: نگرانی من و همکارانم این است که حذف ارز ترجیحی آتش تورم را شعله ورتر کند و اثرات مخرب آن مهار نشود. حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اعمال سیاست های حمایتی نباید به نام فقرا و به کام اغنیا باشد و شکاف‌های طبقاتی را بیشتر و بیشتر کند.

بدری تأکید کرد: آقای رئیسی؛ به همکارانتان در کابینه هشدارهای لازم را بدهید که به دور از هرگونه آزمون و خطا، با نهایت حساسیت و دقت در این خصوص برنامه ریزی کنند.  

وی خطاب به وحیدی وزیر کشور گفت: نماینده دولت در استان اردبیل به جای تعامل، تقابل را انتخاب کرده است. استقلال دولت محلی را، تکروی تعبیر کرده است و تلاش می‌کند نمایندگان مردم را در مقابل مردم قرار دهد. زهی خیال باطل!

عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: آقای وزیر؛ با گذشت چندین ماه از آغاز به کار دولت، عدم دعوت از مجمع نمایندگان استان به جلسات راهبردی نظیر شورای برنامه‌ریزی را چه معنی می‌کنید؟ قطع ارتباط دولت و مجلس شایسته دولت مردمی است؟

وی ادامه داد: نمایندگان چگونه انتظاراتشان از دستگاه‌ها را بیان کنند و در جریان مسائل دستگاه های اجرایی قرار گیرند؟ مگر جز این است که مجلس و دولت یک کار انجام می دهند؛ ولی در دو سنگر متفاوت؟

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: نمایندگان مردم منتظر شما نمی مانند و مسائل مردم را احصا و پیگیری می کنند اما چرا باید این رویه ناصواب در پیش گرفته شود؟

بدری یادآور شد: مورد دیگر تحقیر و تخریب مدیران استان در جلسات رسمی است که صرف نظر از هر چیز دیگری، جزو سرمایه های فکری و انسانی استان هستند. اگر قرار است مدیری جابجا شود چه نیازی به تخریب و تحقیر او در جلسه رسمی است؟

وی افزود: اولین وظیفه هر مقام مسئول حفظ شان و منزلت جایگاهی که بر آن تکیه زده است. در خصوص عزل و نصب مدیران هم گویا دیواری کوتاه تر از دیوار نمایندگان پیدا نکرده اند. تاکید ما هواره بر شایسته سالاری و تخصص‌گرایی و استفاده از مدیران جوان و خلاق بوده است به جای «اشخاص» بر «شاخص‌ها» و به جای «افراد» بر «افکار» تاکید کرده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اما استاندار اردبیل اولا در استقرار کامل دولت در استان اهمال کرده و بسیاری از دستگاه های اجرایی را معطل و پا در هوا نگه داشته و ثانیا در بسیاری از موارد افرادی را در مناصب مدیریتی کلان گمارده که آسانسوری ارتقا یافته‌اند و با فضای جدید شغلی خود بیگانه‌اند.

وی با بیان اینکه چه کسی پاسخگوی این فرصت سوزی آشکار خواهد بود، گفت: ایشان درست می گویند. عزل و نصب از اختیارات دولت است اما این هرگز به معنی نفی عقلانیت نیست.

 

منبع: بازار

ارسال نظر