|
کدخبر: 233347

فضا برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی محیا نیست

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برای تک نرخی شدن ارز ابتدا باید خود مسئولان دولتی هماهنگ و همراه باشند و مردم نیز در کف میدان مانند هدفمندی یارانه‌ها اقناع شوند، اما دولت محترم هنوز این فضا را محیا نکرده است.

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در پاسخ به بررسی برنامه‌ها و میزان آمادگی دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی در بودجه ۱۴۰۱ اظهارکرد: برای جلوگیری از ایجاد نوسانات قیمت‌ها معتقدیم که دو نرخی بودن ارز باید برداشته شود و به سمت تک نرخی شدن برویم زیرا وجود ارز چند نرخی خود فساد زا است.

عسکری

وی افزود: برای اجرای تک نرخی شدن ارز ابتدا باید خود مسئولان دولتی در راس هماهنگ و همراه باشند و مردم نیز در کف میدان مانند هدفمندی یارانه‌ها اقناع شوند، اما دولت محترم هنوز این فضا را محیا نکرده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس ادامه داد: مادامی که دولت نتواند فضای لازم برای اجرای تک نرخی شدن ارز و اقناع مردم ایجاد کند نباید این طرح اجرا شود و در صورت اجرا کشور با آسیب جدی مواجه می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه دولت چه زمانی به آمادگی لازم برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی می‌رسد، و آیا این طرح به بودجه سال ۱۴۰۱ می‌رسد گفت: مجلس بارها تاکید کرده است که دولت قبل از اجرای این طرح باید حتما زیرساخت‌های لازم را فراهم کند و حتی در این زمینه به دولت نامه زده‌ایم و پیگیری کرده‌ایم اما فراهم کردن شرایط بستگی به اقدامات دولت دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه دولت چقدر فرصت دارد تا بتوانند مجلس را برای اجرای این طرح متقاعد کند تصریح کرد: تا پایان سال باید این فضا ایجاد شود اما برای بهمن ماه هم نهاده‌های دامی اختصاص یافت و احتمالا دولت نتوانند برای سال ۱۴۰۱ شرایط لازم برای اجرای این طرح را فراهم کند.

عسگری در پاسخ به اظهارات صورت گرفته در ارتباط با حذف یارانه نان و احتمال خرید نان با کارت مخصوص گفت: نان جزو کالاهای است که یارانه آن ادامه پیدا می‌کند و هیچ تغییری در این ارتباط نداریم.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها