|
کدخبر: 215682

کالاهای اساسی مورد نیاز کشور تامین شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با تأمین حدود ۱۴ میلیون تن کالای اساسی طی ۷ ماه گذشته از سال در حال حاضر کشور و در شرایط مطمئن ذخایر راهبردی قرار دارد.

یزدان سیف گفت: از تأمین بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن روغن خوراکی، بیش از ۸۱۹ هزار تن شکرخام، ۲۳۱ هزار تن برنج (تا پایان مهرماه) و گندم مورد نیاز کشور خبر داد که خرید و تأمین این کالاها و توزیع و فروش آن نسبت به گذشته افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: طی هفت ماه در سال جاری ۲۱۰ هزار برنج در بازار سرتاسر کشور توزیع شد، که ۱۵۰ هزار تن آن در دوره ممنوعیت قانونی واردات برنج بوده و برنج کف بازار از نوع هندی، تایلندی و پاکستان تأمین شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۴۳۷ هزار تن شکر نیز از محل ذخایر راهبردی تأمین و ۸۱۹ هزار تن شکر وارد کشور شده و با وجود ذخایر راهبردی اطمینان خاطر برای برقرار شده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا خرداد سال آینده با توجه به خرید شکر تولید داخل و وارداتی که انجام شده، هیچ مشکلی نداشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تحویل چغندر قندِ کشت پاییزه نیز در کشور افزایش یافته و با رشد ۲۲ درصدی کشت بهاره به رشد ۵۵ درصد رسیده است و میزان تحویلی شکر از چغندرقند تولید داخل به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسیده است.

وی اظهار کرد: واردات شکر خام به دلیل شرایط مناسب تولید داخل و رشد حدود ۵۵ درصدی از ابتدای سال کاهشی بوده است و کشت چغندرقند پاییزه به دلیل میزان مصرف کمتر آب انجام شده و در بهار ۱۴۰۱ برداشت خواهد شد.

سیف آرامش کنونی در بازار کالاهای اساسی را حاصل تلاش مجموعه شرکت بازرگانی دولتی ایران دانست که تأمین کالاهای اساسی و امور بازرگانی، مالی و اداری و ... به صورت یکپارچه و با ای. آر. پی سازمانی که از سال ۹۷ آغاز شد و در سال ۱۳۹۹، ساختار سازمانی فناورانه محور شکل گرفته انجام می‌شود و شاهدیم تنشی در بازار نداشته‌ایم.

 

منبع: میزان

ارسال نظر