|
کدخبر: 197461

روزانه چه میزان کالا به بندر امام وارد می ‌شود؟

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر روزانه ۵۵ هزار تن کالا به بندر امام خمینی (ره) وارد و ۶۵ هزار تن هم از بنادر خارج می‌شود.

تجارت روزانه چه میزان کالا به بندر امام وارد می ‌شود؟

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: روزانه ۹۲ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی جا به جا می شوند که بنا داریم این رقم را به عدد ۱۰۰ هزار تن افزایش دهیم.

او ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۵۵ هزار تن ورودی کالا از طریق کشتی‌ها به بنادر کشور و ۶۵ هزار تن هم خروجی کالا از طریق بندر امام صورت می گیرد.

امانی در خصوص ورودی و خروجی کالا توسط ناوگان ریلی به داخل کشور بیان کرد: به طور کلی بیش از ۹۰ واگن از بندر امام کالا وارد می‌شود که قرار است این عدد به ۱۵۰ ناوگان افزایش یابد و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است خروجی از ورودی کالا افزایش یابد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: باتوجه به اینکه ورود کالا‌های اساسی به کشور ادامه دارد و قرار است ورود کشتی‌های حامل کالا به کشور افزایش یابد.

امانی گفت: در بخش جاده‌ای بیش از دو هزار و ۵۰۰ کامیون به بندر امام اعزام می‌شوند و باتوجه به این که این بندر بالاترین حجم واردات کالای اساسی به کشور را دارد از اول سال تا به امروز بیش از ده میلیون کالای اساسی وارد کشور کرده ایم و این روند همچنان افزایشی است.

او افزود: ما ۳ شهریور امسال بالاترین رقم ارسال کامیون را به بندر امام داشته ایم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: بنادر شهید رجایی، چابهار، امیرآباد بوشهر، نوشهر، فریدون کنار و... که کالای اساسی وارد می‌کنند، نقش مهمی دارند، به طوری که سه هزار و ۵۰۰ دستگاه از ناوگان ما حمل کالای اساسی را انجام می‌دهند.

امانی تصریح کرد: در بندر امام خمینی ما دو هزار و ۵۰۰ تن انباشت کالا داریم، اما باتوجه به اتفاقات امیدواریم ما انباشت کالا نداشته باشیم و همچنین قرار شد در خصوص نحوه ترخیص کالا و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد هماهنگی‌های لازم ایجاد شود و برای حمل کالا‌های اساسی تسهیل شود.

او با اشاره به ضرورت حمل یکسره کالا‌ها از کشتی به مقاصد داخلی، گفت: محقق شدن حمل یکسره کالا باید در دستور کار قرار گرفته است و ضرورت دارد که تمام دستگاه‌های ذی ربط این روند نسبت به دریافت مجوز‌های لازم برای حمل یکسره اقدام کنند و وزارت راه و شهرسازی نیز تمام توان خود را برای تامین این مجوز‌ها به کار خواهد بست.

امانی بیان کرد: با توجه به اهمیت حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی تخصیص لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کامیون‌داران در اختیار ما قرار گرفته است و همچنین واکسیناسیون رانندگان از بندر امام شروع شده و این روند در بنادر دیگر هم در حال انجام است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها