|
کدخبر: 207630

آخرین آمار از توزیع کالاهای اساسی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پیش از ۲۱ هزار تن انواع برنج وارداتی و ۲۴ هزار تن شکر برای تامین مصارف مردم در قالب تنظیم بازار توزیع شده است.

بنا به اعلام روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، عباس ارشدی گفت: برای تنظیم بازار کالا‌های اساسی در ۴ مرحله سال جاری اقدام به تخصیص و عرضه برنج و شکر شده است.

ارشدی افزود: در مرحله اول در فروردین ماه ۲هزارو ۳۰۰ تن برنج هندی و تایلندی و ۷هزار تن شکر، در مرحله دوم در اردیبهشت ماه ۷هزارو ۱۰۳ تن شکر و ۱۰ هزار و ۱۴۳ تن برنج هندی و تایلندی و در مرحله اجرای طرح ضیافت نیز ۷هزارو ۳۴۰ تن شکر توزیع شد

وی از تداوم عرضه کالا‌های اساسی شکر و برنج طی ماه‌های خرداد، تیر و مرداد خبر داد و گفت: در راستای اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، هزارو۴۲۰ تن شکر، هزارو ۷۸۷ تن برنج هندی و ۲هزارو ۲۹۴ تن برنج تایلندی و ۳۱۲ تن برنج پاکستانی از طریق شبکه‌های توزیع در اختیار مردم قرار گرفت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران اظهار کرد: عرضه ۷۲۰ تن برنج تایلندی، ۵۴۱ تن برنج پاکستانی و هزارو ۱۷۰ تن برنج هندی در شهریور و مهر براساس مصوب ستاد تنظیم بازار تداوم یافت و در قالب طرح نذورات محرم و صفر نیز هزارو ۳۸۸ تن شکر هزارو ۱۸۶ تن برنج هندی و ۷۴۶ تن برنج تایلندی و مقدار هزارو ۴۰۰ تن برنج پاکستانی در اختیار درخواست‌کنندگان و هیات‌های مذهبی قرار گرفت.

ارشدی افزود: در راستای اجرای مصوبات تنظیم بازار کالا‌های اساسی تخصیص و عرضه‌ی کالا‌های اساسی بر اساس نیاز جامعه عرضه خواهد شد. در حال حاضر با برنامه‌ریزی خوب در تأمین کالا‌های اساسی وضعیت این کالا‌ها و میزان ذخایر در شرایط مطلوب است.

 

منبع: میزان

ارسال نظر