|
کدخبر: 203093

نیاز روغن کشور تامین شد

یک مقام مسئول گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۵۲ هزار تن روغن نباتی به وسیله ۱۵ فروند کشتی از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شده است.

علی‌رضا محمدی کرجی‌ران مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی درباره آخرین وضعیت میزان واردات، تخلیه و ارسال روغن خوراکی از بندرشهید رجایی به استان‌های کشور گفت: در راستای تامین زنجیره کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم از ابتدای امسال تا کنون ۴۵۲ هزار تن روغن خوراکی به وسیله ۱۵ فروند کشتی از طریق بندر شهید رجایی وارده کشور شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۷ هزار تن روغن در مخازن این مجتمع بندر شهید رجایی موجود است که روزانه یک‌هزار و ۶۸۰ تن از این کالای مصرفی و مورد نیاز کشور به وسیله ۷۰ کامیون از بندرشهید رجایی به کارخانجات و شرکت‌های فرآوری روغن نباتی در سراسر کشور ارسال می‌شود.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: همچنین ۲ کشتی حامل روغن خوراکی با ظرفیت ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن در لنگرگاه بندرعباس مراحل اسنادی خود را طی کرده و در روز‌های آینده در بندر شهید رجایی پهلو دهی می‌شود.

محمدی کرجی‌ران با بیان اینکه ظرفیتی بالغ بر ۳۷۰ هزار تن در سه نقطه از اراضی بندرشهید رجایی به ذخیره سازی و نگهداری فرآوری روغن خام خوراکی اختصاص دارد، اضافه کرد: از ۹ پست اسکله تخلیه و نگه‌داری کالا‌های اساسی در بندر شهید رجایی، ۳ پست آن مخصوص تخلیه روغن نباتی است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها