|
کدخبر: 194810

گسترش نیوز خبر می‌دهد

فوری/ ورود محموله بزرگ واکسن کرونا به کشور

آخرین آمار و گزارش نشان می دهد که تا پایان روز دوشنبه اول شهریور ماه ۲۶۶۷۹۶۱۰ دوز واکسن در قالب ۴۰ محموله وارد کشور شده است.

تجارت فوری/ ورود محموله بزرگ واکسن کرونا به کشور

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک با اعلام این خبر به گسترش نیوز گفت: بیشترین میزان محموله های واکسن وارداتی تا امروز مربوط به کشور چین بوده که ۲۲ محموله شامل ۲۰۱۳۰۰۰۰ دوز واکسن سینوفارم را به ایران صادر کرده است.

وی در این باره افزود: پس از چین، کشور ژاپن با ارسال ۲۹۱۱۸۱۰ دوز واکسن آسترازنکا بیشترین میزان از این واکسن را در اختیار ایران گذاشته است. همچنین در این مدت کشور ایتالیا یک محموله کواکس ۱۴۵۲۰۰۰ دوزی، روسیه ۱۱ محموله شامل ۱۰۴۵۰۰۰ دوز واکسن اسپوتنیک، هندوستان یک محموله باهارات ۱۲۵۰۰۰ دوزی و کره جنوبی یک محموله ۷۰۰۸۰۰ دوزی را به ایران ارسال کرده اند.

معاون فنی گمرک همچنین عنوان کرد: در کنار این موارد چند محموله واکسن هم به صورت اهدایی از کشورهایی مثل صربستان و ژاپن داشته‌ایم. البته علاوه بر موارد ذکر شده یک محموله واکسن آسترازنکا شامل ۳۱۵ هزار دوز توسط بخش خصوصی به کشور وارد شده و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است که تنها محموله‌ واکسن کرونا است که تا امروز توسط بخش خصوصی به کشور آمده است.

به گفته معاون فنی گمرک، با توجه به دستور‌العمل‌های ابلاغی جدید درباره اقلام دارویی و درمانی در ارتباط با کرونا، مواد اولیه، دارو و واکسن‌های وارداتی از این دست اجازه تخلیه در انبارهای گمرک را ندارند و به صورت یکسره از پای پرواز به وزارت مقاصد وزارت بهداشت و شرکت‌های تولید‌کننده دارو منتقل می‌شوند.

وی در این باره تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به نیازهای موجود به اقلام دارویی و درمانی مربوط به کرونا، با صدور مجوز وزارت بهداشت مواد اولیه و داروی مربوط به کرونا به صورت شبانه روزی و به محض رسیدن از پای پرواز انجام می‌شود.

جمال ارونقی در پایان گفت: محموله بعدی واکسن نیز امروز سه‌شنبه وارد کشور خواهد شد.

نویسنده: پیمان صفردوست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها