|
کدخبر: 192818

آخرین جزییات از صادرات ایران به افغانستان

عضو اتاق بازرگانی گفت: به نظر می‌رسد هر دولتی هم در کابل بر سرکار بیاید مجبور است راه را برای روابط تجاری باز کند، گرچه ما احتیاط می‌کنیم و حتی راننده‌های افغان هم نگران هستند.

تجارت آخرین جزییات از صادرات ایران به افغانستان

سیدحمید حسینی درباره وضعیت صادرات سوخت و فرآورده به افغانستان بعد از تحولات سیاسی و حضور دوباره طالبان در این کشور اظهارکرد: با توجه به تحولات صورت گرفته برخی مرزها و گمرکات تعطیل شده، بعلت آتش‌سوزی در مرز دوغارون؛ صادرات مسئله‌دار شده و منجر به افزایش نرخ فرآورده‌های نفتی در افغانستان شده است ولی به این معنا نیست که همه مرزها بسته شده باشند.

وی افزود: در ارتباطی که بنده با صادرکنندگان در مرز زاهدان داشتم، عنوان شد اکنون کار بسیار تسهیل شده و در مرز میلک و زابل با پرداخت یک درصد؛ کالا و فرآورده وارد افغانستان می‌شود.

این عضو اتاق بازرگانی تاکید کرد: به نظر می‌رسد هر دولتی هم در کابل بر سرکار بیاید مجبور است راه را برای روابط تجاری باز کند، گرچه ما احتیاط می‌کنیم و حتی راننده‌های افغان هم نگران هستند.

وی یادآور شد: مرزهای استان سیستان و بلوچستان قرار بود، باز شود اما هنوز باز نشده؛ یعنی گمرک به کامیون‌ها اجازه خروج نمی‌دهد ولی آن سوی مرز آرام است و گفته شده که بزودی باز می‌شود.

حسینی پیش‌بینی کرد: با بازگشایی مرزها بزودی فعالیت صادراتی آغاز خواهد شد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر