|
کدخبر: 190841

آخرین وضعیت تجارت خارجی کشور + جزییات

بیشترین حجم صادرات در خرداد ۱۴۰۰ با مقدار ۲۹ هزار و ۹۶۸ هزار تُن بوده که ارزش آن بالغ بر ۱۰۶۸۸ میلیون دلار بوده است.

تجارت آخرین وضعیت تجارت خارجی کشور + جزییات

بررسی آمار منتشره از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد در ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۸۵۴۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۴۷۰ میلیون دلار وارد کشور شده است.

بیشترین میزان واردات در خرداد ماه امسال با حجم ۳۹۴۵ هزار تن بوده، اما بیشترین ارزش واردات مربوط به اردیبهشت ماه با ارزش ۳۳۲۱ میلیون دلار بوده است.

در این بین کمترین میزان واردات نیز مربوط به فروردین ۱۴۰۰ به میزان ۲۷۹۴ هزار تن و ارزش ۲۰۴۱ میلیون دلار بوده است که در آمار ماهانه صادرات واردات گمرکی کشور به ثبت رسیده است.

بررسی روند صادرات کالا در فصل بهر نشان می‌دهد بالغ بر ۲۹۹۶۸ هزار تن کالا با ارزش ۱۰۶۸۸ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادرات شده است.

بیشترین حجم صادرات در خرداد ۱۴۰۰ با مقدار ۲۹۹۶۸ هزار تن بوده است که ارزش آن بالغ بر ۱۰۶۸۸ میلیون دلار بوده است.

رقم کل بدهی خارجی کشور در پایان خرداد ۱۴۰۰ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها به ۸۷۴۴ میلیون دلار رسیده است که از این رقم ۲۰۱۱ میلیون دلار مربوط به بدهی کوتاه مدت و ۶۷۳۳ میلیون دلار مربوط به بدهی میان مدت و بلند مدت است.

بدهی خارجی برحسب یورو نیز ۷۳۷۰ میلیون یورو بوده است که ۱۶۹۵ میلیون یورو کوتاه مدت و ۵۶۷۵ میلیون یورو میان مدت و بلند مدت بوده است.

متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازار آزاد در خرداد ۱۴۰۰ رقم ۲۳ هزار و ۴۳۴ تومان بوده و نرخ در بازار بین بانکی ۴۲۰۰ تومان به ثبت رسیده است.

آمار-تجارت-خارجی

منبع: میزان

ارسال نظر