|
کدخبر: 190816

خبر خوش درباره کاهش قیمت میوه

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار گفت: از هفته آینده با شروع ماه محرم در تمام اقلام میوه و تره بار کاهش قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصدی را شاهد خواهیم بود.

تجارت خبر خوش درباره کاهش قیمت میوه

مصطفی دارایی‌نژاد گفت: از هفته آینده با شروع ماه محرم و به دلیل استقبال نکردن مردم از خرید انواع میوه و تره بار و شروع هیئت‌های مذهبی و تعطیلی برخی مراسم، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار خواهیم بود. 

وی در خصوص قیمت برخی از اقلام مثل هویج و گوجه فرنگی که در هفته گذشته به صورت قابل توجهی بالا رفته بود، اظهار داشت: کشت هویج در شهرهای بروجرد، دزفول و اصفهان در حال حاضر در حال انجام و برداشت است و هویج بروجرد هر کیلو از ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان و هویج اصفهان هر کیلو از ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان در حال حاضر در میدان میوه و تره بار به فروش می‌رسد. 

دارایی‌نژاد افزود: یکی از مهمترین دلایل بالا رفتن قیمت هویج شیوع گسترده بیماری کرونا بود چرا که مردم و بیماران از این محصول برای آبگیری استفاده می‌کردند و مغازه‌ها هم به شدت استقبال می‌کردند. 

وی در خصوص قیمت گوجه فرنگی بوته‌ای هم گفت: از هفته گذشته گوجه فرنگی دشت مغان دشت قزوین شروع به برداشت شده و در حال حاضر این گوجه فرنگی‌ها هر کیلو از ۵ تا ۷ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار فروخته می‌شود. 

دارایی نژاد گفت: لیمو ترش هم به دلیل استقبال گسترده برای آبگیری مقداری قیمتش بالا رفته بود، اما در حال حاضر از کیلویی ۸ تا ۱۰ هزار تومان لیمو ترش سنگی و لیموترش میناب از کیلویی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. 

دارایی نژاد افزود: در حال حاضر هیچ افزایش قیمت خاصی در الباقی میوه و تره‌بار نداریم و نخواهیم داشت. 

وی گفت همه‌ساله با شروع ماه محرم چند قلم از محصولات تره‌بار مثل سیب زمینی و پیاز و سبزیجات و لوبیا که در هیئت‌های مذهبی ماه محرم استفاده می‌شود با افزایش قیمت روبرو می‌شد، ، اما امسال به دلیل کشت خوب و بالای این محصولات افزایش قیمتی نخواهیم داشت و هر کیلو پیاز از ۳ تا ۴ هزار تومان و سیب زمینی هر کیلو از ۴ تا ۵ هزار تومان در حال حاضر در میدان مرکزی در حال فروش است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر