|
کدخبر: 185546

اقدامی ویژه برای افزایش صادرات ایران به عراق

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: نشست میز کشوری عراق با رویکرد بررسی مشکلات و راهکار‌های توسعه صادرات مبلمان و تجهیزات اداری ایران به این کشور برگزار می‌شود.

تجارت اقدامی ویژه برای افزایش صادرات ایران به عراق

فرزاد پیلتن گفت: در راستای برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه بررسی بازار‌های محصولات صادراتی کشور و تلاش جهت شناسایی راهکار‌ها و رفع موانع و مشکلات فراروی توسعه صادرات گروه‌های مختلف کالایی به کشور‌های همسایه به ویژه عراق، میز کشوری عراق با رویکرد بررسی مشکلات و راهکار‌های توسعه صادرات مبلمان و تجهیزات اداری از ایران به این کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این نشست که قرار است با حضور نمایندگان چند تشکل و شرکت تولیدکننده و صادرکننده ذی‌ربط و ستاد توسعه همکاری‌های ایران و عراق، وزارت امور خارجه و اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق مشکلات و راهکار‌های توسعه صادرات محصولات مذکور به عراق مورد بررسی قرار گیرد.

پیلتن ادامه داد: عراق اولین شریک صادراتی ایران در میان کشور‌های همسایه و دومین بازار هدف صادراتی کشور در جهان محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه چین، ایران، ترکیه، مصر، مالزی و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بیشترین صادرات ملزومات اداری به عراق را دارند، اضافه کرد: پس از برگزاری میز تخصصی صادرات محصولات کشاورزی به عراق در خرداد ماه سال ۱۴۰۰، این دومین جلسه میز عراق در سال جاری محسوب می‌شود که با رویکرد بررسی تخصصی راه‌های توسعه صادرات یک گروه کالایی از ایران به عراق در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.

این جلسه روز دوشنبه ۲۱تیرماه ۱۴۰۰ توسط دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها