|
کدخبر: 179235

افزایش چشمگیر صادرات غیرنفتی + جزییات

معاون طرح و برنامه وزارت صمت از افزایش ۴۸ درصدی صادرات غیرنفتی در دوماهه امسال خبر داد.

تجارت افزایش چشمگیر صادرات غیرنفتی + جزییات

سعید زرندی گفت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه بیش از ۶۰۸ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی با ۳۱ درصد رشد، ۱۲۷ هزار دستگاه انواع خودرو سواری با ۸ درصد رشد، ۵ میلیون تن فولاد خام با ۱۴ درصد، سیمان با تولید ۱۱ میلیون تن با ۱۱ درصد و مس با ۵۱ هزار تن با ۱۴ درصد رشد از مهمترین اقلام تولیدی بخش صنعت و معدن بوده‌اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با بیان اینکه از بین ۲۸ محصول اصلی و منتخب بخش صنعت کشور ۲۳ محصول دارای رشد تولید بودند، تصریح کرد: از ۱۱ محصول منتخب معدنی و صنایع معدنی در ۲ ماهه سال ۱۴۰۰، ۹ محصول با رشد تولید و ۲ محصول کاهش تولید داشته‌اند.

زرندی رشد صادرات غیر نفتی در این مدت را ۴۸ درصد عنوان کرد و افزود: در این مدت، صادرات غیر نفتی، ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است و میزان واردات با رشد ۳۰ درصدی به رقم ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ۹۱۹ پروانه بهره‌برداری صنعتی با رشد ۲۰ درصدی، ۱۳۸ پروانه اکتشاف با رشد ۸ درصدی حدود ۲ هزار نماد الکترونیک با ۱۹ درصد رشد، ۲۴ جواز خدمات فنی و مهندسی با رشد ۲۱ درصدی و ۳۶ پروانه تحقیق و توسعه با رشد صددرصدی در این مدت صادر شده است.

منبع: شاتا

ارسال نظر