|
کدخبر: 177933

اقدام ویژه برای جهش صادرات زعفران

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در جلسه میز صادرات زعفران، با بیان اینکه منابع مالی بسته حمایت از بازاریابی و جهش صادرات زعفران به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ تخصیص یافته است گفت: ضروری است حل نابسامانی‌ها در صادرات زعفران و مشکلات فعالان اقتصادی این بخش در هماهنگی با سایر دستگاه‌ها در اولویت قرار گیرد.

تجارت اقدام ویژه برای جهش صادرات زعفران

حمید زادبوم، در جلسه میز ملی صادرات زعفران، ضمن تاکید بر پیگیری مطالبات بخش خصوصی و صادرکنندگان بخش کشاورزی، بر اهمیت و ضرورت اقدامات فوری از سوی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه کنترل کیفی تولیدات صادراتی بخش کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: محصول استراتژیک زعفران به عنوان یکی از اقلام شاخص در سبد صادرات بخش کشاورزی نیازمند برنامه‌ریزی و اقدام فوری است.

وی افزود: در این نشست مقرر شد سازمان توسعه تجارت ایران در مذاکرات تجارت ترجیحی با کشور هندوستان موضوع صادرات زعفران کشورمان را در اولویت مذاکرات قرار دهد.

زادبوم ادامه داد: همچنین مقرر شد افزایش سرانه مصرف زعفران در داخل کشور به عنوان راهکاری برای مصرف بخشی از محصول تولیدی سالیانه از سوی مراجع و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در دستور کار قرار بگیرد.

دبیر شورایعالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در ادامه بیان داشت: همانگونه که شاخص‌های کیفی و بهره‌وری در سیستم‌های تولیدی خرده مالک دچار مشکلات زیرساختی است، در واقع در بخش صادرات زعفران نیز حضور اشخاص یا بنگاه‌های خرد باید با آموزش تخصصی و ارتقای مهارت‌های صادرات و با هدف کادرسازی تجار جوان حرفه‌ای، ساماندهی شود.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در این جلسه مقرر شد تجهیز زیرساخت‌های لازم جهت عرضه و تقاضای زعفران صادراتی از طریق ابزارهای بورس کالا با هدف شفاف‌سازی بازار و توسعه کسب و کارهای اقتصادی شناسنامه‌دار با حضور متخصصان و خبرگان تولید و صادرات کشور مورد توجه وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار گیرد.

زادبوم افزود: همچنین مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور در اجرای بسته حمایت از توسعه بازاریابی و جهش صادرات زعفران موضوع پیشنهادات وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، هماهنگی و اقدامات لازم را به منظور انعقاد موافقت‌نامه مربوط با سازمان توسعه تجارت ایران به عمل آورد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر