|
کدخبر: 164175

واردات لوازم آرایشی آزاد خواهد شد؟

لوازم آرایش دپو شده در گمرکات ترخیص شد. به گفته نایب رئیس مجمع واردات، یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو لوازم آرایشی دپو شده در گمرک بزودی ترخیص می‌شود.

تجارت واردات لوازم آرایشی آزاد خواهد شد؟

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک از ترخیض برخی کالاهای دپو شده خبر داده است که در این میان برخی کالاهای مصرفی مانند لوازم آرایش دیده می‌شود.

در همین راستا نایب رئیس مجمع واردات نیز گفت: یک سری کالاها تحت عنوان گروه کالایی ۲۷ مدتی است که در گمرکات رسوب کرده بود که لوازم آرایشی هم جز این لیست بود و حالا این کالاهای دپو شده در گمرک آزاد شد.

علیرضا مناقبی، حجم ارزی لوازم آرایشی دپو شده در گمرک یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو ارزیابی کرده و می‌گوید قرار بود اسفند ماه سال گذشته لوازم آرایشی از گمرک آزاد شود؛ اما این اتفاق رخ نداد و در حال حاضر اگر لوازم آرایشی گفته شده از گمرک آزاد نمی‌شد تاریخ انقضای این محموله‌ سر آمده و فاسد می‌شد.

امسال واردات لوازم آرایشی آزاد می‌شود؟

آیا واردات لوازم آرایشی در سال ۱۴۰۰ آزاد می‌شود؟ نایب رئیس مجمع واردات، در پاسخ به این پرسش می‌گوید: باید مذاکرات در خصوص آزادسازی واردات لوازم آرایشی آغاز شود؛ چرا که سه سال است واردات لوازم آرایشی به کشور ممنوع است.

مناقبی معتقد است با ممنوعیت واردات لوازم آرایشی سه سال است که فرصت برای تولید بیشتر و باکیفیت به تولیدکنندگان داده شده است. چنانچه در این سال‌ها قاچاقی انجام نشده باشد، نشان می‌دهد که در این سال‌ها تولید موفق عمل کرده‌ است.

نایب رئیس مجمع واردات همچنین گفت: واردات قانونی لوازم آرایشی به تولید و افزایش درآمد دولت کمک می‌کند این در حالی است که تداوم ممنوعیت‌ها تنها موجب گسترش قاچاق می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها