|
کدخبر: 147559

برق از ما برنج از شما!

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در مقابل صادرات برق به پاکستان، می‌ توانیم از این کشور برنج وارد کنیم که این مهم منتظر تصویب در دستگاه‌های مرتبط در پاکستان از جمله بانک مرکزی این کشور است.

تجارت برق از ما برنج از شما!

علیرضا رزم حسینی در گفت‌وگوی تلفنی با عبدالرزاق داوود، مشاور نخست وزیر و وزیر صنعت، بازرگانی، نساجی، تولید و سرمایه گذاری پاکستان با ابراز خرسندی از بازگشایی مرز ریمدان- گبد بر گسترش فعالیت‌های این مرز، برای توسعه مراودات تجاری و همکاری‌های میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن درخواست برای برگزاری هر چه زودتر نهمین نشست کمیته مشترک تجاری دو کشور ایران و پاکستان، برای حضور عبدالرزاق داوود در نهمین نشست کمیته مشترک تجاری دو کشور در تهران، ابراز امیدواری کرد و افزود: با امضای تفاهم نامه‌ها و توافقنامه‌های مشترک در این نشست، همکاری‌های میان دو کشور توسعه خواهد یافت.

اعلام آمادگی کشورمان برای توسعه مبادلات تجاری مرزی با پاکستان

وی با اشاره به مصوبات مربوط به مبادلات مرزی در مجلس شورای اسلامی ایران علاقه مندی کشورمان را برای توسعه مبادلات با پاکستان در حوزه مرزها اعلام کرد.

رزم حسینی همچنین با اشاره به بازگشایی مرز ریمدان-گبد به عنوان دومین مرز رسمی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد که با توافق طرفین به زودی شاهد گشایش مرز سوم میان دو کشور و توسعه مراودات بیشتر نیز باشیم.

رزم حسینی تأکید کرد که با برگزاری نهمین کمیته مشترک و رایزنی‌های انجام شده، مذاکرات موافقتنامه تجارت آزاد نهایی شود.

استفاده از ظرفیت تهاتر کالا برای تعمیق مناسبات تجاری دو کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان همچنین با اشاره به مذاکرات قبلی در خصوص تهاتر کالا میان دو کشور، گفت: در مقابل صادرات برق، از کشور پاکستان برنج می‌توانیم وارد کنیم که این مهم منتظر تصویب در دستگاه‌های مرتبط در پاکستان از جمله بانک مرکزی این کشور است.

رزم حسینی با یادآوری ظرفیت تجار توانمند در پاکستان، آمادگی کشورمان را برای دعوت از سرمایه گذاران و تجار پاکستانی برای سرمایه گذاری در مرز میرجاوه یا مناطق آزادی همانند چابهار اعلام کرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تأثیری که بر کاهش مبادلات تجاری میان دو کشور و تمامی کشورهای دنیا داشته است، گفت: نهمین کمیته مشترک تجاری دو کشور سرآغاز دور جدیدی از همکاری‌ها برای گسترش مبادلات باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست تا معاونان دو طرف در سطح ملی و دو استاندار در سطح محلی مذاکرات مجازی را برای تهیه پیش نویس تفاهم نامه‌ها و توافقنامه‌ها برای نشست آتی دو طرف آماده کنند.

منبع: شاتا
  • ناشناس ارسالی در

    ای خاک بر سر تو وزیر

ارسال نظر