|
کدخبر: 105744

بدترین پیش بینی برای تجارت بین الملل

مدیر عامل شرکت حمل و نقل دریایی دی پی ورلد بدترین‌ها وضع را برای تجارت بین الملل پیش بینی و تاکید کرد.

تجارت بدترین پیش بینی برای تجارت بین الملل

 مدیر عامل شرکت حمل و نقل دریایی دی پی ورلد به عنوان اپراتور بندر دبی که در عرصه جهانی فعالیت گسترده‌ای دارد بدترین‌ها را برای تجارت بین الملل پیش بینی و تاکید کرد آسیب‌های همه گیری کووید ۱۹ می‌تواند با آسیب‌های جنگ جهانی دوم برابری کند.

سلطان احمد بن سلیم در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اطمینان داد شرکت دی پی ورلد که در ۵۴ کشور حضور دارد همچنان برای خرید‌های بین المللی مشتاق است. شرکت دی پی ورلد که هم اکنون یکی از سودآور‌ترین نهاد‌های حاکمیت دبی است در سال‌های اخیر دچار جنون خرید شده است و میلیارد‌ها دلار برای خرید سهام در شرکت‌هایی مانند پی اند او فریز انگلیس یا خرید پایانه‌هایی در شیلی هزینه کرده است.

اما بحران ناشی از همه گیری تجارت جهانی را که حدود ۸۰ درصد آن از راه دریا صورت می‌گیرد به شدت تحت تاثیر قرار داده است و اصلی‌ترین شبکه‌های تامین را فلج کرد و صادرات و واردات را کاهش داد.

از دیدگاه سلطان احمد بن سلیم تجارت جهانی هزینه‌ای بسیار سنگین‌تر از زمان بحران مالی ۲۰۰۷-۲۰۰۸ پرداخت کرده است و اوضاع با دوران پس از جنگ جهانی دوم قابل مقایسه است. وی گفت تفاوت امروز این است که کارخانه‌ها دست نخورده باقی مانده اند، اما هیچ کس نمی‌تواند کار کند. خیابان‌ها امن هستند، اما هیچکس از خانه خارج نمی‌شود. فروشگاه پر از کالا هستند و هیچکس خرید نمی‌کند.

سازمان تجارت جهانی در ماه آوریل اعلام کرد تجارت بین المللی ممکن است در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری ۱۳ تا ۳۲ درصد سقوط کند. احمد بن سلیم تاکید کرد فعالیت ۸۲ بندر، پایانه و مرکز لجستیکی دی پی ورلد در جهان در سه ماهه نخست سال جاری تنها ۴ درصد کاهش یافته است. وی این آمار را گمراه کننده دانست و گفت فعالیت‌های چند هفته اخیر به سفارشات پیش از بحران مرتبط است.

وی گفت اینکه در چهار ماه آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد یک سوال کلیدی است. ما باید بر اوضاع نظارت کنیم، اما برای بدترین‌ها آماده می‌شویم.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها