|
کدخبر: 103527

خبر جدید زادبوم درباره راه‌اندازی اورژانس صادراتی

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست تخصصی برنامه‌های وزارت صمت که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزیر، مدیران ستادی و روسای سازمان‌های صمت استان‌ها برگزار شد؛ تصریح کرد: شورای تجارت خارجی به دستور سرپرست وزارت صمت تشکیل شده است و جلسه اول آن نیز برگزار شد، گفت: بسته حمایت از صادرات غیرنفتی در سال ۱۳۹۹ تدوین و به دولت ارسال شده است.

تجارت خبر جدید زادبوم درباره راه‌اندازی اورژانس صادراتی

حمید زادبوم بیان کرد: امسال وزارت صمت پنج برنامه ویژه در حوزه توسعه صادرات در دستور کار دارد که سه برنامه آن به صورت اختصاصی از سازمان توسعه تجارت دنبال خواهد شد.

وی افزود: افزایش حجم و‌ تنوع صادراتی به ۱۵ کشور همسایه، اتحادیه اوراسیا و کشورهای چین، هند، سوریه و لبنان اولویت‌های صادراتی وزارت صمت در سال ۹۹ است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: گسترش قراردادهای تهاتری، توسعه و گسترش زیرساختهای تجاری و صادراتی دو برنامه دیگر وزارت صمت در حوزه توسعه صادرات است.

زادبوم یادآوری کرد: ۳۰۰ میلیون یورو امسال به ظرفیت صندوق ضمانت صادرات اضافه می‌شود که از این ظرفیت برای توسعه صادرات کشور استفاده خواهیم کرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه اعلام کرد: کمیته اقدام صادراتی برای پیگیری و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های صادراتی در سازمان توسعه تجارت با حضور نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف تشکیل شده است و راه‌اندازی کلینیک‌های مشاوره صادرات( اورژانس صادراتی) در دستور کار است.

زادبوم گفت: سند نقشه راه توسعه صادرات برای پیگیری مشکلات بنگاه‌ها تکمیل و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: اهداف کمی صادرات هر استان در سال ۹۹ به دستگاه‌ها ابلاغ شده و امید داریم با پیگیری‌های استانداران، روسای سازمان‌های صمت استان‌ها و اتاق‌های بازرگانی اهداف محقق شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: میزهای کالایی استانی و کشوری به استانها ابلاغ شده و به صورت منظم برگزار می‌شوند.

زادبوم با تاکید بر ضرورت ایفای تعهدات ارزی صادر‌کنندگان در سال ۹۹، این امر را در تامین ارز مورد نیاز مواد اولیه و ماشین‌آلات صنایع کشور کاملا مهم توصیف کرد.

وی افزود: داشبورد مدیریتی (مدیریت تجارت خارجی) توسط سازمان توسعه تجارت ایران طراحی شده و فردا با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افتتاح می‌شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت بیان کرد: کرونا یک فرصت برای توسعه صادرات است که باید از این فرصت استفاده کنیم و در این راستا برگزاری نمایشگاه‌ها بعد از وصول ابلاغ ستاد ملی کرونا از هفته آینده در سراسر کشور عملیاتی می‌شود که در این خصوص دستورالعمل‌های نمایشگاهی در سطح ملی و استانی ابلاغ شده است.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها