|
کدخبر: 103267

اقدام جدید سازمان توسعه تجارت در صیانت از صادرات

قمری، مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی از فعالیتهای علمی و پژوهشی سازمان توسعه تجارت خبر داد و گفت: اتاق فکر کارشناسی و علمی به عنوان یکی از زیربخشهای کمیته پژوهش سازمان با هدف ارائه راهکارهای علمی صیانت از صادرات و تامین منابع ارزی برای واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین‌آلات بخش تولید تشکیل شده است.

تجارت اقدام جدید سازمان توسعه تجارت در صیانت از صادرات

احسان قمری اظهارکرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی، توسعه صادرات تنها راهکار رفع مشکلات اقتصادی بوده و هماهنگی هر چه بیشتر اقتصاد داخلی و تجارت خارجی راهکار برون رفت از شرایط فعلی است.

وی افزود: میزان پیش‌بینی شده برنامه صادرات در امسال ۴۱ میلیارد دلار اعلام شده و مسئولیت بخش‌های علمی و کارشناسی در خصوص ارائه راهکارهای اجرایی مبتنی بر مبانی علمی و همچنین تجربه سایر کشورها در این خصوص با اهمیت خواهد بود.

عضو کمیته پژوهش سازمان توسعه تجارت ایران مسئولیت این سازمان در کارگروه ماده ۱ و کارگروه مدیریت صادرات با هدف مدیریت واردات از طریق تعرفه‌ها و ممنوعیت‌ها و همچنین وضع عورارض صادراتی را واجد اهمیت دانست و تغییر نگاه بخشی به نگاه ملی را خواستار شد.

قمری وضع عوارض صادراتی در زمان‌ها و فصل‌های خاص را تصمیمی اثر‌گذار بر ساختار تجارت خارجی کشور عنوان کرد و گفت: توجه علمی به هزینه فرصت کاهش صادرات و ارز آوری و کسب درآمد از طریق وضع عوارض صادرات و همچنین تغییر تعرفه واردات به عنوان یکی از متغیرهای اثر‌گذار بر سطح عمومی قیمتها، نیاز به مطالعه دارد.

 وی تشکیل اتاق فکر کارشناسی و علمی را، با توجه به دستور معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص به روز رسانی تعرفه‌ها در موافقتنامه‌های دو یا چند جانبه در گام اول حرکتی بدیع عنوان کرد و افزود: اتاق فکر کارشناسی و علمی کارگروه ماده ۱ و کارگروه مدیریت صادرات به عنوان یکی از زیربخشهای کمیته پژوهش سازمان با هدف ارائه راهکارهای علمی صیانت از صادرات و تامین منابع ارزی برای واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین‌آلات بخش تولید تشکیل شده است.

 

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر