|
کدخبر: 311974

غزه/جنگ/هشدار/غذا

هشدار مهم یونیسف/ همه چیز به مو بند است

چندین نهاد سازمان ملل، هشدارهای مهمی را درباره کمبود غذا و مرگ میر نوزادان در غزه داده اند.

بین‌الملل هشدار مهم یونیسف/ همه چیز به مو بند است

چند نهاد سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک گفتند حیات نوزادان در نوار غزه به مو بند است و زنان مجبورند در خیابان‌ها و در میان آوار زایمان کنند.

این نهادها، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا)، آژانس سلامت جنسی و باروری سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «تاس» در بیانیه مشترک آن‌ها آمده است: انتظار می‌رود با توجه به کمبود دسترسی به مراقبت کافی، مرگ‌ومیر مادران افزایش یابد. زندگی نوزادان هم به به موبند است. اگر سوخت بیمارستان‌ها تمام شود، زندگی حدود ۱۳۰ نوزاد نارس که به مراقبت‌های مخصوص و مراقبت‌های ویژه نیاز دارند، به خطر خواهد افتاد. 

نهادهای سازمان ملل افزودند: تخمین زده می‌شود ۵۰ هزار زن باردار در غزه وجود دارد که بیش از ۱۸۰ نفر از آن‌ها در هر روز زایمان می‌کنند. پانزده درصد احتمال دارد عوارض حاملگی یا مربوط به زایمان را تجربه کنند و به مراقبت‌های پزشکی بیشتر نیاز داشته باشند. 

آن‌ها در اشاره به تعطیلی مراکز درمانی در غزه به دلیل حملات رژیم صهیونیستی یا اتمام سوخت مورد نیازشان، افزودند: با بسته شدن ۱۴ بیمارستان و ۴۵ مرکز مراقبت بهداشتی اولیه برخی از زنان مجبورند در پناهگاه‌ها، در خانه‌های خود، در خیابان‌ها در بین آوارها یا در مراکز بهداشتی پرازدحام فرزندان خود را به دنیا بیاورند؛ جایی که وضعیت بهداشتی نامناسب است و خطر عفونت و عوارض پزشکی در حال افزایش است. 

سازمان ملل همواره هشدار داده امکانات پزشکی‌اش در نوار غزه که در محاصره اشغالگران قرار دارد، با ظرفیت بیشتر از امکانات در حال کار است و بدون ذخایر سوخت ممکن است بزودی مجبور به توقف کمک به مردم این منطقه شود. 

در ادامه حملات علیه مردم بی‌دفاع غزه و کادر درمان، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی  جمعه شب دروازه بیمارستان الشفاء را بمباران کردند که در نتیجه آن ۱۵ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

رسانه‌ها جمعه سوم نوامبر و در بیست و هشتیمن روز نبرد «طوفان الاقصی» اعلام کردند با تداوم بمباران هوایی نوار غزه توسط جنگنده‌های رژیم اشغالگر، تعداد شهدای فلسطینی از نه هزار فراتر رفت.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها