|
کدخبر: 173589

تظاهرات در لبنان ۵ زخمی بر جای گذاشت

در تظاهرات لبنانی‌ها در مرزهای جنوبی لبنان در حمایت از غزه دست‌کم پنج تن در اثر شلیک بمب‌های دودزا به منظور متفرق کردن تظاهرکنندگان مصدوم شدند.

بین‌الملل تظاهرات در لبنان ۵ زخمی بر جای گذاشت

به نقل از سایت شبکه المیادین، از چند روز پیش روزانه ده‌ها تن به مرزهای مشترک با فلسطین اشغالی می‌رفتند تا با ملت فلسطین و در محکومیت حملات خونین در غزه همدردی کنند.

بیروت و منطقه جنوب شاهد تظاهرات حمایتی از ملت فلسطین بود. حنا غریب، دبیرکل حزب کمونیست لبنان گفت، لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها در مقاومت و خون شریک هستند.

او افزود: تظاهرات بیروت در محکومیت علنی روند عادی سازی با اشغالگران است.

فتحی ابو العردات، دبیرکل جنبش فتح نیز گفت، وحدت فلسطینی منعکس کننده وحدت امت عربی است.

ده‌ها تن در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی در شهرک العدیسه تظاهرات کردند. این منطقه از ترس رسیدن تظاهرکنندگان به حصار سیم خاردار شاهد آماده باش اشغالگران بود.

در پی حضور تظاهرکنندگان در منطقه العدیسه و اقدام آنها برای بالا رفتن از دیوار سیمانی مرزی حد فاصل لبنان و فلسطین اشغالی و برافراشتن پرچم حزب‌الله و پرتاب سنگ به سمت دیوار مرزی و به تانک اسرائیلی منطقه شاهد تنش شد.

نیروهای اشغالگر نیز اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور و بمب‌های دودزا کردند که منجر بهع مصدومیت تعدادی و حالت خفگی بین آنها شد.

ارتش اشغالگر نیز در پی شلیک چند موشک از منطقه کفر شوبا که دومین مورد از پنج‌شنبه است، در مرزها به حالت آماده باش درآمد. هیچ گروهی مسؤولیت این حملات را اعلام نکرده و ارتش اسرائیل هم گفته، این حملات موشکی ارتباطی به حزب‌الله لبنان ندارد.

ارتش لبنان نیز اعلام کرد شش سکوی شلیک موشک را کشف کرده که خالی بودند اما سکوی هفتم آماده شلیک موشک بوده که در خارج از شهرک الهباریه منفجر شد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر