|
کدخبر: 311938

صحبت های رئیس جمهور آمریکا درباره آینده جهان؛

جهان بر سر یک دو راهی قرار دارد/ پیش بینی بایدن از آینده دنیا

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که چند سال آینده، سرنوشت چند نسل بعد را مشخص خواهد کرد.

بین‌الملل جهان بر سر یک دو راهی قرار دارد/ پیش بینی بایدن از آینده دنیا

پیش بینی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در میانه بن بست واشنگتن در قبال جنگ روسیه و اوکراین و تشدید تنش با چین مطرح شده است.

بایدن پیش از نشست با گابریل بوریچ، رئیس جمهوری شیلی بیان کرد: در هر شش یا هشت نسل زمانی می‌رسد که در آن جهان در مدت زمان بسیار کوتاهی تغییر می‌کند. آنچه در این دو یا سه سال دیگر اتفاق می‌افتد مشخص خواهد کرد که جهان برای پنج یا شش دهه آینده به چه صورت خواهد بود.

بر اساس اعلام کاخ سفید، روسای جمهوری شیلی و آمریکا به بررسی مسائل مربوط به نگرانی‌های دو جانبه از جمله تلاش‌هایی برای مقابله با تغییرات اقلیمی پرداختند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین ماه گذشته میلادی درباره ضرورت یک نظم جهانی جدید صحبت کرده و پیشنهاد داده بود اگرچه سیستم پس از جنگ دوم جهانی برای چندین دهه کارایی داشت اما اکنون دیگر آن عملکرد را ندارد.

وی همچنین تاکید کرد که اگر آمریکایی‌ها به قدر کافی به خودشان مطمئن باشند، فرصت خواهند یافت تا جهان را در مسیری که هرگز دیده نشده، متحد کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات بایدن گفت، این یکی از معدود زمان‌هایی است که مسکو با واشنگتن در یک موضوع موافق است. جهان به یک نظم جدید مبتنی بر اصول کاملا جدید نیاز دارد.

پسکوف همچنین پیشنهاد کرد که که منظور بایدن ایجاد نظم جهانی حول محور ایالات متحده است و تاکید کرد که این روند دیگر اتفاق نمی‌افتد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها