|
کدخبر: 259324

جزئیات سفر همسر بایدن به اوکراین

در حالی که رئیس جمهور اوکراین طی هفته‌های اخیر بارها از رئیس جمهور آمریکا درخواست کرده بود که به اوکراین سفر کند، بایدن امروز همسرش را در سفری اعلام نشده راهی اوکراین کرد.

بین‌الملل جزئیات سفر همسر بایدن به اوکراین

کاخ سفید روز یکشنبه خبر داد که «جیل بایدن» همسر رئیس جمهور آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده، به اوکراین سفر کرد.

بایدن در اوکراین با «اولنا زلنسکا» همسر رئیس جمهور اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد.

جیل بایدن امروز در سفر اعلان نشده خود نخست از آوارگان اوکراینی در مرز با اسلواکی دیدار کرد و سپس وارد اوکراین شد. جیل بایدن قرار است چهار روز را در کشورهای شرق اروپا سپری کند.

از سوی دیگر، در ادامه دید و بازدیدهای مقام‌های کشورهای غربی از کی‌یف، این بار «بربل باس» رئیس پارلمان آلمان برای حمایت‌ این کشور از اوکراین به کی‌یف رفت.

منابع رسانه‌ای غربی از قبیل رویترز گزارش دادند، خانم «بربل باس» سیاستمدار ۵۴ ساله آلمانی و رئیس پارلمان این کشور (بوندستاگ) با قطار وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با مقام‌های ارشد این کشور دیدار کرد.

بنا بر این گزارش‌ها، رئیس پارلمان آلمان بعد از حضور در کی‌یف ابتدا با «دنس شمیال» نخست‌وزیر اوکراین دیدار دوجانبه ترتیب داد و همچنین از بنای یادبود قربانیان جنگ جهانی دوم در این شهر دیدن کرد.

اولین سفر مقام ارشد کشورهای غربی به پایتخت اوکراین را بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس انجام داد و بعد از او مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا، وزرای خارجه و دفاع آمریکا و برخی دیگر از مسئولان ارشد غربی از کی‌یف دیدن کرده‌اند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها