|
کدخبر: 309133

آمریکا آلوده شد

بر اساس نتایج تحقیق جدید دانشگاه نیومکزیکو، آلودگی در آب آشامیدنی ایالات‌متحده میلیون‌ها آمریکایی را در معرض خطرات سلامتی از جمله سرطان قرار می‌دهد.

بین‌الملل آمریکا آلوده شد

بر اساس نتایج تحقیق جدید دانشگاه نیومکزیکو، آلودگی در آب آشامیدنی ایالات‌متحده میلیون‌ها آمریکایی را در معرض خطرات سلامتی از جمله سرطان قرار می‌دهد.

محققان این بررسی با همکاری دانشمندان بخش‌های مختلف این کشور هشدار دادند که آب آشامیدنی بسیاری از چاه‌ها و سیستم‌های آب محلی حاوی سطوح ناایمن آلاینده‌های سمی است.

در حالی که بسیاری از آمریکایی‌ها بر این باورند که آب لوله‌کشی آنان آلوده نشده و برای مصرف بی‌خطر است، این تحقیق نشان می‌دهد که همیشه این‌طور نیست.

کارشناسان گزارش کردند که به‌طور نگران‌کننده، برخی افراد در معرض خطر بیشتری قرار دارند. این تحقیق همچنین نگرانی‌هایی را در مورد اثرات تشدیدکننده تغییرات آب و هوایی بر تامین آب آشامیدنی سالم ایجاد می‌کند.

محققان وجود هفت آلاینده که اغلب در آب آشامیدنی یافت می‌شوند را بررسی کردند. برخی از آلاینده‌ها مانند آرسنیک، اورانیوم، سرب و نیترات‌ها شناخته شده یا مشکوک به ایجاد سرطان هستند و قرار گرفتن طولانی در معرض بسیاری از این آلاینده‌ها نیز با اختلالات عصبی و رشدی همراه بوده است.

این تحقیق تاکید کرد که هفت آلاینده شناسایی شده فقط مواردی ناچیز محسوب می‌شوند و هزاران عامل شیمیایی به‌طور بالقوه آب آشامیدنی را آلوده می کنند و احتمال اثرات ترکیبی آنها تهدیدهای بیشتری را به همراه دارد.

محققان با تاکید بر پیامدهای گسترده‌تر افزوند که تغییرات آب و هوا، به ویژه در غرب ایالات‌متحده، جستجو برای منابع آب پاک را پیچیده می‌کند و چیزی که بسیار نگران کننده است این است که خشکسالی و استرس‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود به دنبال منابع آب اضافی باشید و پتانسیل اطمینان از پاک‌ بودن این منابع ممکن است محدودتر شود.

تاثیر تغییرات آب و هوایی به شدت بر افرادی که کمترین تجهیز را برای مقابله با آن دارند، مانند افرادی که در جوامعی با حداقل نظارت آب یا بدون نظارت بر آب زندگی می‌کنند، سنگینی خواهد کرد.

این مقاله در مجله Exposure Science and Environmental Epidemiology منتشر شده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها