|
کدخبر: 308883

دفاع زلنسکی از رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور اوکراین در پستی بلند بالا حملات حماس علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و مدعی شد که «حق اسرائیل برای دفاع از خود غیرقابل انکار است».

بین‌الملل دفاع زلنسکی از رژیم صهیونیستی

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در این پست نوشت: «اخبار وحشتناکی از اسرائیل منتشر می‌شود. به نزدیکان و اقوام کسانی که در این حمله کشته شدند، تسلیت عرض می‌کنم. ایمان داریم که نظم بازخواهد گشت و "تروریست‌ها" شکست خواهند خورد.»

وی افزود: «ترور نباید جایی در این دنیا داشته باشد زیرا همیشه به عنوان جرمی نه تنها علیه کشوری خاص یا قربانیان بلکه علیه بشریت و کل جهان تلقی می‌شود. هر کسی که به آن متوسل شود، مرتکب جرمی علیه جهان می‌شود. هر کسی که آن را تامین مالی می‌کند، جرمی را علیه جهان مرتکب می‌شود. جهان باید با همبستگی و اتحاد اجازه ندهد "ترور" زندگی‌ها را در هر جای جهان در هم بشکند.»

به نوشته جروزالم پست، ولودیمیر زلنسکی در ادامه مدعی شد: «حق اسرائیل برای دفاع از خود غیرقابل انکار است. تمامی جزئیات پیرامون این حمله باید فاش شود و جهان باید آن را بداند و شخصی که از آن دفاع و از این حمله حمایت می‌کند، باید پاسخگو شود.»

رئیس‌جمهور اوکراین تاکید کرد: «تمامی شهروندان اوکراینی که در منطقه خطر باقی مانده‌اند باید با دقت از تمامی دستوراتی که توسط سرویس‌های امنیتی محلی صادر می‌شوند، پیروی کنند و هوشیار بمانند. لطفا محتاط باشید. وزارت امور خارجه اوکراین و سفارت ما در اسرائیل آماده هستند تا در هر موقعیتی کمک‌رسانی کنند.»

او در پایان گفت: «برای حمایت از اوکراینی‌ها در اسرائیل، ما یک ستاد عملیاتی ایجاد کرده‌ایم. در صورت نیاز به کمک، لطفا با هر یک از دفاتر دیپلماتیک یا کنسولی ما به هر طریقی که راحت هستید، تماس حاصل فرمایید. جان تمامی افراد باارزش است.»

صبح امروز حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، منطقه «غلاف غزه» در مجاورت نوار غزه را هدف قرار دادند و محمد الضیف،‌ فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در سخنانی از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد. عملیات طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که مسجدالاقصی طی روزهای گذشته با یورش‌های گسترده شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست مواجه شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها