|
کدخبر: 307273

آمریکا خواستار پایان جنگ یمن شد

فرستاده آمریکا به یمن اعلام کرد، واشنگتن از کشورهای منطقه می‌خواهد که موضع متحدی را برای ایجاد یک نقشه راه برای پایان دادن به بحران یمن اتخاذ کنند.

بین‌الملل آمریکا خواستار پایان جنگ یمن شد

تیم لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن در مصاحبه با شبکه آمریکایی الحرة درباره تلاش‌های آمریکا برای حل اختلافات میان امارات و عربستان درباره یمن گفت: این یک مساله اساسی است که ما برای حل آن تلاش می‌کنیم. باید هدف عربستان و پایبندی این کشور به پایان بحران یمن با تمایل امارات برای رسیدن به یک نتیجه در این راستا همسو باشد. ما از چند سال و چند ماه پیش با عربستان، امارات، عمان و دیگر کشورها مشغول گفت‌وگو هستیم. این مذاکرات قوی و فعال ادامه دارد و اینجا در نیویورک نیز چنین گفت‌وگوهایی داریم.

لیندرکینگ به نقش عمان اشاره و تأکید کرد: این کشور نقش مهمی در تسهیل دیدارها میان عربستان و انصارالله داشته و این جنبش به ریاض رفته است. در نتیجه اتخاذ یک موضع‌ متحد منطقه‌ای برای رسیدن به یک نتیجه مثبت در تلاش‌های حل بحران یمن، اساسی است. این تلاش‌ها ضروری است تا اطمینان حاصل کنیم که جامعه بین‌المللی به ویژه کشورهای منطقه با گام‌های استوار و ثابت به سمت حل بحران یمن پیش می‌روند.

پیشتر روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد که آمریکا تلاش زیادی برای برگزاری نشست سه جانبه با عربستان و امارات برای حل اختلافات میان این دو کشور و رسیدن به توافق صلح دائم در یمن می‌کند.

این روزنامه به نقل از افراد آگاه اعلام کرد، طرحی که لیندرکینگ رهبری آن را بر عهده دارد احتمالا منجر به برگزاری مذاکراتی در هفته کنونی در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شود. این اقدام همزمان با سفر هیئت انصارالله یمن و عمان به عربستان برای مذاکره درباره توقف دائم جنگ یمن است.

بر اساس گزارش این روزنامه اختلافات درباره نفوذ اقتصادی میان عربستان و امارات در منطقه افزایش یافته است. امارات نیروهای خود را در سال ۲۰۱۹ از یمن خارج کرد. این دو کشور در سال ۲۰۱۵ وارد مداخله نظامی در یمن شدند.

روزنامه مذکور نوشت، عربستان که بر توسعه اقتصادی داخلی متمرکز است در حال حاضر برای خارج کردن خود از جنگ یمن تلاش می‌کند؛ جنگی که منجر به تنش در روابط عربستان با دولت جو بایدن شد. به ویژه اینکه عربستان خواهان مذاکره درباره معاهده دفاعی با آمریکا در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

این روزنامه اعلام کرد که امارات نیز از حدود چند هفته پیش با آمریکا و عربستان در حال همکاری است، چرا که نگران این است که توافق میان عربستان و انصارالله باعث شود انصارالله کنترل کامل یمن را در دست بگیرد و این مساله موجب درگیری بیشتر شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها