|
کدخبر: 307026

شورای امنیت باید متحول شد

پسکوف امروز (دوشنبه) گفت، شورای امنیت سازمان ملل به تغییر برای کارایی حداکثری نیاز دارد و این مساله مستلزم اجماع نظر تمامی شرکت کنندگان است.

بین‌الملل شورای امنیت باید متحول شد

این اظهارات از سوی دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در حالی مطرح شد که اوایل امروز جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا گفت، جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور مایل است تا مساله تغییرات در شورای امنیت را در مجمع عمومی مطرح کند.

پسکوف همچنین گفت: شورای امنیت سازمان ملل واقعا باید متحول شود تا اثربخشی این نهاد بین‌المللی بسیار مهم به حداکثر برسد.

وی ادامه داد: البته این امر مستلزم اجماع همه شرکت‌کنندگان و البته فراگیری بیشتر از نظر مشارکت دولت‌هایی است که اخیرا نقشی مضاعف پیدا کرده‌اند و تاثیر بسیار بیشتری بر امنیت و اقتصاد جهانی دارند و به طور فزاینده‌ای در حال رشد هستند.

سخنگوی کرملین همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه حال رمضان قدیروف، رهبری ۴۶ ساله چچن خوب نیست، گفت که اطلاعی درباره سلامت وی ندارد.

سخنگوهای قدیروف به تماس‌های تلفنی درباره وضعیت سلامت وی پاسخی نداده‌اند.

سخنگوی کرملین در ادامه صحبت‌هایش گفت: اظهارات اخیر اولاف شولتس، صدراعظم آلمان درباره شرایط آغاز مذاکرات بین روسیه و اوکراین به این معناست که برلین نسبت به وضعیت حقیقی اوضاع اطلاعی ندارد.

روز یکشنبه، شولتس گفته بود که شرایط برای آغاز مذاکرات صلح درباره جنگ اوکراین به منزله خروج نیروهای روسیه از مناطق درگیر است.

سخنگوی کرملین در پاسخ به این مساله به خبرنگاران گفت: ‌این درخواست شولتس نیست بلکه تفکرات اوست. بعید است که این بازتاب‌ها نشان دهد که طرف آلمانی وضعیت واقعی امور را درک می‌کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها