|
کدخبر: 283958

نامه ای مهم به شورای امنیت سازمان ملل

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در این نامه تصریح کرد هدف این اتهامات بی اساس منحرف کردن توجه جامعه بین المللی از جنایات جاری و نقض جدی قوانین بین المللی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است.

به دنبال تلاش نماینده رژیم صهیونیستی در جلسه دیروز شورای امنیت برای انحراف موضوع جلسه از رسیدگی به بحرانی که این رژیم در هتک حرمت مسجد الاقصی ایجاد کرده است و درخواست از شورای امنیت برای بررسی اتهاماتی که او متوجه ایران می‌داند، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با ارسال نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به نشست اضطراری شورا در مورد وضعیت خاورمیانه، از جمله مسئله فلسطین اتهامات بی اساس رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را محکوم کرد.

نماینده کشورمان در ادامه با اشاره به وقایع اخیر در هتک حرمت مسجد الاقصی تاکید کرد مایه تاسف است که اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض جدی حقوق بشر و قوانین بشردوستانه بین المللی در اراضی اشغالی فلسطین، از جمله اقدامات توهین آمیز سیستماتیک و آشکار و هتک حرمت اماکن مقدس و شریف از سوی جامعه جهانی عواقبی در پی ندارد.

امیرسعید ایروانی با اشاره به حساسیت مسلمانان جهان به هر گونه هتک حرمت اماکن مقدسشان افزود اگر جامعه بین‌الملل، به‌ویژه شورای امنیت، در قبال تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی سکوت کند، این رژیم جرات پیدا می کند تا به جنایات و تجاوزات بیشتر ادامه دهد.

نماینده ایران در سازمان ملل در پایان تاکید کرد ما از شورای امنیت می‌خواهیم که نقض‌ها و جنایات مداوم رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کند و همچنین این رژیم بی‌قانون را وادار کند که به شدت به قوانین بین‌المللی از جمله قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل متحد پایبند باشد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر