|
کدخبر: 306889

روسیه آماده حملات زمستانی می شود

وزرات دفاع انگلیس با انتشار بیانیه‌ای تحلیلی مدعی شد که ارتش روسیه برای آماده‌سازی حملات زمستانی علیه اوکراین، در حال انبارکردن موشک‌های خود است.

بین‌الملل روسیه آماده حملات زمستانی می شود

به نقل از نیوزویک، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که روسیه احتمالاً در تلاش برای ایجاد یک انبار بزرگ از موشک‌های کروز هواپایه (ALCMs) است تا در فصل زمستان از آنها در حملات علیه اوکراین استفاده کند.

وزارت دفاع انگلیس در ارزیابی اطلاعاتی خود که به‌تازگی به‌روز رسانی شده، مدعی شده که اهداف مورد نظر روسیه برای این حملات زمستانی احتمالاً زیرساخت‌های اوکراین باشد.

به نوشته نیوزویک، پیش از این ارزیابی وزارت دفاع انگلیس، گزارش‌ها حاکی از آن بود که نیروهای مسلح ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در حالی که برای تولید بیشتر تسلیحات تلاش می‌کنند، در جنگ در اوکراین مقدار زیادی موشک مصرف کرده‌اند.

وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه «مقامات روسیه بر تلاش‌ها برای افزایش نرخ تولید موشک‌های کروز تأکید کرده‌اند» به نقل از «منابع آگاه» افزود: ارتش روسیه از ماه آوریل موشک‌های ALCM کمتری را شلیک کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است که « قبل از اقدام برای کاهش استفاده از ALCM، روسیه بین اکتبر ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ حملات موشکی دوربرد را به زیرساخت انرژی اوکراین انجام داد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها