|
کدخبر: 306029

سلیمانیه بمباران شد

پهپادهای ارتش ترکیه پیش از ظهر امروز مناطقی در استان سلیمانیه در کردستان عراق را بمباران کردند.

بین‌الملل سلیمانیه بمباران شد

منابع خبری در شمال عراق امروز (شنبه) خبر دادند که چند فروند پهپاد ارتش ترکیه روستایی در منطقه «ماوت» در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان را بمباران کردند.

به نوشته وبگاه خبری کردستان ۲۴، «ماوت کامران» فرماندار منطقه «ماوت» در این باره گفت که این حمله در نزدیکی پل سنگی در روستای «باساو» در ساعت ۹:۱۰ صبح رخ داد و موجب آتش‌‌سوزی شده، اما تلفات جانی در پی نداشته است.

به گفته او نیروهای امدادی در حال خاموش کردن آتش هستند. این روستا و روستاهای اطراف در منطقه «ماوت» پیش از این نیز شاهد چنین حملاتی بودند.

ترکیه می‌گوید که استان سلیمانیه و روستاهای آن به محل اختفا و فعالیت اعضای پ.ک.ک تبدیل شده است و سرکردگان این گروهک در مناطق این استان اقدام به عضو‌گیری و آموزش نیروهای خود می‌کنند.

ترکیه در ۲۸ فروردین سال گذشته عملیات موسوم به «پنجه قفل» را در کوههای شمال عراق علیه پ.ک.ک آغاز کرد. این عملیات در دهم دی ۱۴۰۱ نیز به پایان رسید، اما همچنان حملات گاه و بیگاه هوایی و زمینی و عملیات‌های امنیتی ترکیه ادامه دارد.

مناطق «متینا»، «الزاب»، و «افشین» (باسیان شمالی) که در استان‌های دهوک و کرکوک واقع شده است، مناطق عملیاتی «پنجه قفل» محسوب می‌شوند و طی سال‌های گذشته شاهد درگیری شدید ارتش ترکیه با شبه‌نظامیان پ.ک.ک است.

این حملات باعث مختل شدن گسترده زندگی روستایی و کشاورزی اهالی شده است؛ به طوریکه به گفته مقامات اقلیم کردستان، دهها روستا خالی از سکنه شده و صدها هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغات طعمه حریق شده است.

در حمله پهپادی امروز نیز بخش‌های وسیعی از یک گندم‌زار در روستای «باساو» طعمه حریق شد و این در حالی است که کشاورزان خود را برای دروی محصولاتشان آماده می‌کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها