|
کدخبر: 305769

انهدام پهپاد های اوکراین در روسیه

شهردار مسکو امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، نیروهای پدافند هوایی روسیه، پهپادهای اوکراینی را که به سمت مسکو در حال پرواز بودند بر فراز منطقه «کالوگا» و «ایسترا» منهدم کردند.

بین‌الملل انهدام پهپاد های اوکراین در روسیه

حدود ۴۰ پرواز در فرودگاه‌های ونوکوو، دوموددوو و شرمتیوو مسکو روز سه‌شنبه در بحبوحه اطلاعاتی مبنی بر تلاش برای حملات هواپیماهای بدون سرنشین در روسیه به تعویق افتاد.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو، گفته که نیروهای پدافند هوایی روسیه پهپادهایی را در مناطق کالوگا و مسکو که در تلاش بودند شبانه به مسکو حمله کنند، منهدم کردند.

شهردار بعداً گفت که یک پهپاد دیگر در منطقه Tver هنگام پرواز به سمت پایتخت روسیه منهدم شد و تلفات یا خسارتی گزارش نشد. از ساعت ۵:۲۵ صبح به وقت مسکو ، ۲۴ پرواز از فرودگاه ونوکوو مسکو با تاخیر و دو پرواز دیگر لغو شد. دو پرواز در فرودگاه دوموددوو و ۱۴ پرواز دیگر در شرمتیوو با تاخیر انجام شد.

سوبیانین، در پیام‌رسان تلگرام خود نوشت: «نیروهای پدافند هوایی روسیه پهپادهای اوکراینی را که قصد هدف قرار دادن مسکو را داشتند، منهدم کردند. این پهپادها بر فراز منطقه کالوگا و ایسترا مسکو ساقط شدند.»

وی گفت، هیچ گزارشی درباره افراد مجروح و زخمی و همچنین خسارت به زیرساخت‌ها در دست نیست.

با این حال، شهردار مسکو بعدا افزود که پس از فرود آوار یک پهپاد سرنگون‌شده در منطقه ایسترا، واقع در غرب پایتخت روسیه یک خانه آسیب دید.

او گفت که سرویس‌های اضطراری مربوطه به محل وقوع حادثه رسیده‌اند تا نتایج ناشی از این حادثه را پاک‌سازی کنند.

طبق گزارش‌های اخیر و آنچه برخی مقامات غربی در روزهای گذشته اظهار کرده‌اند، اگرچه اوکراین سعی می‌کند ضدحملات آهسته و کٌند خود را به سرانجامی برساند، اما به دلیل دفاع قوی روسیه، همچنان در حملات خود ناکام مانده‌اند.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد، هواپیماهای جنگی این کشور از تلاش مجدد نیروهای اوکراینی برای حمله جلوگیری و طی این عملیات چهار قایق‌ تندرو ساخت آمریکا را به همراه نیروهای مسلح اوکراین در دریای سیاه در غرب شبه جزیره کریمه منهدم کردند. براساس اطلاعیه وزارت دفاع روسیه، این گروه از نیروهای مسلح اوکراین در حال پیشروی به ترخانکوت، غربی‌ترین قسمت شبه جزیره کریمه بودند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها