|
کدخبر: 302960

انهدام ۲ پهپاد اوکراینی در روسیه

پدافند هوایی ارتش روسیه، دو پهپاد ارتش اوکراین را که به سمت مواضعی در نزدیکی پایتخت روسیه در حرکت بودند، منهدم و ساقط کرد.

مقام‌های روسیه امروز (چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه) اعلام کردند که دو پهپاد ارتش اوکراین که عازم «مسکو» پایتخت روسیه بود، توسط پدافندهای هوایی روسیه منهدم شد.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو و وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که دو پهپاد ارتش اوکراین در تلاش برای رسیدن به مسکو ساقط شدند.

مقام‌های روسیه اعلام کردند که در نتیجه تلاش کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی، هیچ تلفات یا خسارات و تخریبی برجای نمانده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در شب، تلاش رژیم کی‌یف برای حمله تروریستی با پهپاد، بر فراز منطقه مسکو خنثی شد». هر دو پهپاد با پدافند هوایی منهدم شد.

بنا بر گفته سوبیانین، یکی از پهپادها در جنوب پایتخت روسیه سقوط کرد و پهپاد دیگر بر فراز بزرگراه «ام یک» که مسکو را به مرز بلاروس متصل می‌کند، منهدم شد.

مقام‌های روسیه هیچ جزئیات بیشتری درباره حادثه فوق و نوع پهپادهایی که مورد استفاده قرار گرفته است، ارائه ندادند.

تصور می‌شود ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، لحظه اصابت پدافند هوایی با یکی از پهپادهاست که در این کلیپ کوتاه که ظاهراً توسط دوربین مداربسته فیلمبرداری شده است نورهایی همراه با صدای انفجار دیده می‌شود.

روز یکشنبه هفته جاری، پهپاد دیگری در حین تلاش برای حمله به مسکو منهدم شد که در نتیجه آن حمله نیز تلفات یا خساراتی برجای نماند.

مقام‌های ارشد روسیه از جمله «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین و «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه حملات نیروهای اوکراینی به خاک این کشور را مصداق بارز تروریسم دولتی دانسته و خواستار توقف هرچه سریعتر آن شده‌اند.

پیش از این نیز «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه رژیم کی‌یف نتوانسته به هیچ موفقیتی در جریان ضدحملات خود برسد، گفته بود که روس‌ها باید برای افزایش حملات اوکراینی‌ها به اهداف غیرنظامی آماده باشند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها