|
کدخبر: 302376

درگیری ها در سودان ادامه دارد

درگیری بین نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در سودان همچنان ادامه دارد و رسانه های خبری از صدای تیراندازی و انفجار در شهر خارطوم پایتخت این کشور خبر می دهند.

خبرنگار شبکه الجزیره امروز شنبه گزارش داد که نیروهای ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو ملقب به (حمیدتی) در محله های جنوب شهر خارطوم با یکدیگر درگیر شده اند و ستون هایی از دود آسمان منطقه را فرا گرفته است.

آخرین آمار سازمان بین المللی مهاجرت نشان می‌دهد که بیش از سه میلیون نفر در داخل سودان آواره شده‌اند و تقریباً یک میلیون نفر دیگر از مرزهای آن به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارشی هشدار داد که بیش از ۲۰ میلیون سودانی در معرض ناامنی شدید غذایی قرار دارند.

عفو بین‌الملل نیز به نوبه خود اعلام کرده که غیرنظامیان در سراسر سودان در جریان درگیری بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در وحشت غیرقابل تصوری زندگی می‌کنند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها ثمری نداشته است.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین المللی آتش‌بس اعلام شده است اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها