|
کدخبر: 301308

پوتین رسماً چین را شکست داد

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی روسیه می‌تواند تا پایان سال بیش از دو درصد رشد کند زیرا اقتصاد در حال حاضر بین ۰.۵ تا ۰.۷ درصد به صورت سه ماهه رشد می‌کند.

بین‌الملل پوتین رسماً چین را شکست داد

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی روسیه می‌تواند تا پایان سال بیش از دو درصد رشد کند زیرا اقتصاد در حال حاضر بین ۰.۵ تا ۰.۷ درصد به صورت سه ماهه رشد می‌کند.

با این حال، رئیس دولت روسیه تاکید کرد که نشانه‌هایی از شتاب گرفتن نرخ تورم در نتیجه عدم تعادل عرضه و تقاضا وجود دارد.

پوتین در این نشست اقتصادی گفت: حفظ ثبات قیمت در اقتصاد ما و اطمینان از تعادل عرضه و تقاضا مهم است.

پیش از این، بانک روسیه ارزیابی کرده بود که اقتصاد این کشور بدون احتساب صنعت نفت و گاز به سطح قبل از بحران بهبود یافته است.

خبر رشد اقتصادی روسیه در حالی منتشر شد که پیر-اولیویه گورینشاس، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول فاش کرد علیرغم رشد اقتصادی قوی در چین در سه‌ماهه آغازین، انتظار می‌رود این فعالیت در آینده تضعیف شود؛ همانطور که از داده‌های سه‌ماهه دوم مشهود است.

اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول توضیح داد که این تضعیف را می‌توان به مشکلات در بخش املاک و مستغلات نسبت داد که می‌تواند بر اعتماد مصرف‌کننده، همراه با رشد نسبتا پایین اقتصاد جهانی و در نتیجه کاهش تقاضا برای کالاهای چینی تاثیر بگذارد.

طبق آخرین گزارش صندوق بین‌المللی پول، انتظار می‌رود رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۳ با نرخ ۵.۲ درصد و در سال ۲۰۲۴ با نرخ ۴.۵ درصد افزایش یابد که نسبت به برآورد قبلی تغییری نکرده است.

با این حال پیش‌بینی می‌شود که نرخ تورم سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد کاهش یابد و «نیاز به سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه را کاهش دهد».

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها