|
کدخبر: 295107

پیروزی ترامپ پایان اوکراین خواهد بود؟

«هیلاری کلینتون» هشدار داد اگر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود، هم پایان اوکراین و هم پایان «دموکراسی در آمریکا» رقم خواهد خورد.

بین‌الملل پیروزی ترامپ پایان اوکراین خواهد بود؟

«هیلاری کلینتون» نامزد پیشین انتخابات آمریکا شنبه (۲۱ مه) هشدار داد اگر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور در سال ۲۰۲۴ مجدد انتخاب شود، به معنای پایان اوکراین و پایان «دموکراسی در آمریکا» خواهد بود.

دونالد ترامپ که نوامبر اعلام کرد برای انتخابات ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد، منتقد رویکرد جو بایدن در قبال بحران اوکراین بوده است. او در ژانویه گفت بایدن «به صورت سیستماتیک اما شاید ناآگاهانه آمریکا را به سمت آنچه که می‌تواند بزودی جنگ جهانی سوم باشد، سوق می‌دهد». 

کلینتون که در دوره اوباما وزیر خارجه بود و در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ نتوانست ترامپ را شکست دهد، در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» گفت فکر نمی‌کند رقیب سابقش این بار موفق شود.

با این حال افزود اگر ترامپ در سال ۲۰۲۴ پیروز شود، «پایان دموکراسی در ایالات متحده» خواهد بود و «پایان اوکراین» خواهد بود و پیش‌بینی کرد او آمریکا را از ناتو خارج خواهد کرد. کلینتون در ادامه گفت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بر این باور است که اگر ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز می‌شد، این کار را می‌کرد.

به ادعای وی، «ترامپ هدیه‌ای مداوم به کسانی مثل [رئیس‌جمهور چین] و پوتین بود» و رئیس‌جمهور سابق آمریکا را متهم کرد که عاشق اقتدارگرایان و ناتوان در هر رویکرد راهبردی در مقابل چین است. کلینتون همچنین مدعی شد ترامپ به وضوح هر کاری که پوتین می‌خواهد را با ناتو انجام خواهد داد.

این سیاستمدار آمریکایی در ادامه سخنانش ضمن بیان این که زمانی بر این باور بود که چین در حال آماده شدن برای انجام یک حرکت علیه تایوان در عرض چند سال است، مدعی شد «اما درگیری اوکراین، پکن را از تلاش برای بازپس‌گیری این جزیره که بخشی از قلمروی مستقل خود می‌داند، منصرف کرد». 

کلینتون در این مصاحبه به نگرانی‌های گسترده درباره سن رئیس‌جمهور ۸۰ ساله آمریکا که قصد خود برای نامزدی مجدد در انتخابات را اعلام کرده هم پرداخت و تایید کرد که سن یک مسئله است اما از رای‌دهندگان خواست او را با مردی که با او رقابت می‌کند، مقایسه کنند. 

ترامپ مدعی است تنها نامزدی است که می‌تواند مانع ورود واشنگتن به یک درگیری جهانی شود و قول داده در صورت ورود به کاخ سفید، مناقشه اوکراین را به سرعت حل‌وفصل کند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها