|
کدخبر: 291875

مسکو یک ایستگاه رادار آمریکایی در اوکراین را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای درباره روند عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: مسکو یک ایستگاه رادار آمریکایی در اوکراین را منهدم کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته گفت: اوکراین در محور دونتسک طی روز گذشته ۱۴۵ نیروی نظامی خود را از دست داد. در محور کوپیانسکی و کراسنولیمانسکی حدود ۱۱۵ نظامی اوکراینی کشته شدند.

بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص اضافه می کند: یگان‌ های هوابرد اقدامات دشمن را در جناح های مختلف آرتموفسک محدود کردند. در محورهای دونتسک جنوبی و زاپروژیا هم بیش از ۴۵ نظامی اوکراینی کشته و یک ایستگاه رادار آمریکایی منهدم شد.

«دنیس پوشیلین» رئیس منطقه دونتسک هفته گذشته اعلام کرد که نیروهای روسی در حال حاضر کنترل بیش از ۷۵ درصد شهر باخموت را در اختیار گرفته‌اند. این اظهارات در واکنش به ادعاهای طرف اوکراینی در خصوص تسلط بر بخش‌هایی از شهر باخموت صورت گرفت.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌ های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها