|
کدخبر: 253977

آمار نگران کننده تلفات غیرنظامی در اوکراین

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که اتکای روسیه به استفاده از بمب‌های هدایت نشده در جنگ اوکراین، خطر تلفات غیرنظامیان را افزایش داده است.

این وزارت خانه در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در توئیتر منتشر شد ادعا کرد که تشدید جنگ در ماریوپول، احتمال استفاده روسیه از بمب‌های فسفری در این شهر را افزایش داده است. بر اساس این بیانیه، نیروهای روس پیشتر از بمب‌های فسفری در استان دونتسک استفاده کرده بودند.

بیانیه یاد شده ادعا کرده است: گلوله باران روسیه در مناطق دونتسک و لوهانسک ادامه دارد و نیروهای اوکراینی چندین حمله را دفع کردند که منجر به انهدام تانک‌ها، خودروها و تجهیزات توپخانه روسیه شد.

وزارت دفاع انگلیس با بیان این که اتکا روسیه به بمب های هدایت نشده، توانایی آن ها را در تفکیک اهداف کاهش داده مدعی شد که این امر خطر تلفات غیرنظامیان را به شدت افزایش داده است.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

امروز وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا تشکیل جلسه داده‌ تا درباره آخرین وضعیت جنگ در اوکراین و افزایش تحریم‌ها علیه روسیه  گفت‌وگو کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها