|
کدخبر: 258545

روسیه ادعا کرد / پیوستن مزدوران اسرائیلی به نیروهای اوکراینی

روسیه عصر چهارشنبه اعلام کرد که مزدوران اسرائیلی به نیروهای اوکراینی پیوسته‌اند و در هنگ آزوف مشغول جنگ با ارتش روسیه هستند.

بین‌الملل روسیه ادعا کرد / پیوستن مزدوران اسرائیلی به نیروهای اوکراینی

 ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک، گفت: من می‌خواهم چیزی بگویم که مقام‌های اسرائیلی که در حال گسترش جنگ اطلاعاتی علیه روسیه هستند نمی‌خواهند آن را بشنوند. در اوکراین مزدوران اسرائیلی دوش به دوش اوکراینی‌ها درحال جنگ هستند.

زاخارووا در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اظهارات یائیرلاپید وزیر امورخارجه دولت صهیونیستی، گفت که اظهارات مغایر با تاریخ وی مورد توجه مسکو قرار گرفته است، اظهاراتی که به طور گسترده‌ رویکرد دولت کنونی تل‌آویو در حمایت از رژیم نئونازی‌های کی‌یف را بیان می‌کند. 

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه خاطرنشان کرد: به دلایلی، مطبوعات غربی (و برخی لیبرال‌های روسیه) هنوز در مورد ماهیت نئونازی‌ها در اوکراین بحث می‌کنند و به عنوان یکی از شواهد و دلایل خود، ریشه یهودی ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را به عنوان گواه مطرح می‌کنند. 

زاخارووا این گواه و دلیل را نه تنها پذیرفتنی ندانست بلکه آن را خبیثانه خواند و افزود که متاسفانه تاریخ شاهد مثال‌های زیاد و دردناکی از همکاری یهودیان و نازی‌ها بوده است.

وی خطاب به وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی گفت که چگونه است که لاپید و حکومت اسرائیل این مسائل را درک نمی‌کنند، همچنان که آن‌ها چشم خود را به روی اقدام نظامیان ارتش سرخ بستند که هولوکاست را متوقف و جهان یهود را نجات دادند. 

به گزارش ایرنا، انتقاد زاخارووا از اظهارات لاپید ساعاتی پس از آن مطرح می‌شود که خبرگزاری‌ها اعلام کردند که رژیم صهیونیستی با ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین موافقت کرده و مقامات این رژیم در مورد افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف در حال رایزنی و گفت وگو هستند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که پیشتر گفته بود اصطلاح «جنگ تمام عیار» از «هیتلر» گرفته شده و اکنون علیه روسیه به کار می‌رود روز یکشنبه در گفت وگو با برنامه تلویزیونی ایتالیایی «زونا بیانسا» در پاسخ به این پرسش مجری که پرسیده بود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حالی که زلنسکی رئیس جمهور منتخب دموکراتیک اوکراین خود یهودی است، چگونه ادعا می‌کند که او در تلاش برای «نازی زدایی کردن» اوکراین است؟ گفت: «این که زلنسکی یهودی است مهم نیست؛ این واقعیت، نافی وجود عناصر نازی در اوکراین نیست؛ من معتقدم که هیتلر خون یهودی داشت و برخی از بدترین یهودی ستیزها، خودشان یهودی هستند.» 

در این پیوند، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم روز (دوشنبه) در توئیتی، اظهارات وزیر امور خارجه روسیه را «یک بیانیه نابخشودنی و ظالمانه و هم یک خطای تاریخی وحشتناک» خواند و نوشت: یهودیان در هولوکاست خود را نکشتند؛ متهم کردن خود یهودیان به یهودستیزی، پایین‌ترین سطح نژادپرستی علیه یهودیان است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها