|
کدخبر: 257295

تلاش برای ترور پمپئو ادامه دارد

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا دیروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی در کنگره مدعی شد، تلاش‌ها برای ترور «مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا واقعی و ادامه‌دار است.

بین‌الملل تلاش برای ترور پمپئو ادامه دارد

بلینکن هنگام شهادت در مقابل هیأتی در سنا، جزئیاتی را که ماه گذشته در گزارش حساس وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد، تأیید کرد که ترتیبات امنیتی برای وزیر سابق این کشور از جمله حفاظت شبانه‌روزی دولت ایالات متحده از وی را شامل می‌شد.

بلینکن گفت: مطمئن نیستم که در یک فضای باز چه بگویم، اما اجازه دهید به طور کلی بگویم که یک تهدید مداوم علیه مقامات آمریکایی، چه کنونی و چه سابق، وجود دارد. ما در حال حصول اطمینان هستیم و تا هر زمان که طول بکشد اطمینان حاصل خواهیم کرد که از مردم (مقامات) خود، چه حال و چه سابق، در صورت تهدید محافظت می‌کنیم.

پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا و مدیر سیا در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، از طراحان رویکرد سختگیرانه دولت ترامپ در قبال تهران، اعمال مجدد تحریم‌ها پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و حمایت از ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود.

طبق گزارش وزرات خارجه آمریکا به کنگره در ماه گذشته، همه وزرای خارجه سابق آمریکا به طور خودکار پس از پایان کار، به مدت ۱۸۰ روز از سوی اداره امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه این کشور حفاظت می‌شوند؛ اما بلینکن مکرراً به دلیل «تهدید جدی و معتبر از سوی یک قدرت خارجی یا عامل یک قدرت خارجی ناشی از وظایفی که پمپئو وزیر سابق انجام داده»، این حفاظت را در دوره‌های ۶۰ روزه تمدید کرده است.

بر اساس این گزارش، این وزارتخانه ماهانه بیش از دو میلیون دلار برای محافظت از پمپئو و برایان هوک از دستیاران ارشد سابق او که نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بود، هزینه می‌کند و تا به امروز بیش از ۱۳ میلیون دلار هزینه کرده است.

بلینکن در پاسخ به سوال سناتور جمهوری‌خواه «تد کروز» از تگزاس که از وی پرسید آیا دولت بایدن از ایران می‌خواهد که متعهد شود «وزیر خارجه سابق را نکشد»، گفت: «آن‌ها می‌دانند که برای رسیدگی به این مشکل باید چه کاری انجام دهند و این کاملاً ساده است. در چارچوب هرگونه تعاملی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با ایرانی‌ها داریم، یکی از پیام‌های محکمی که به آن‌ها می‌فرستیم این است که باید هدف قرار دادن مردم ما را متوقف کنند».

به نوشته این رسانه چینی، وزارت امور خارجه آمریکا به درخواست برای اظهارنظر بیشتر پاسخ نداد. یکی از نمایندگان پمپئو هم از اظهارنظر خودداری کرد.

دولت بایدن از ژانویه نگران تهدیدات علیه پمپئو و هوک بوده است. «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در آن زمان مدعی شد: اشتباه نکنید. ایالات متحده آمریکا از شهروندان خود محافظت و از آن‌ها دفاع خواهد کرد. ما به عنوان آمریکایی، در زمینه سیاست اختلاف نظر داریم. ما در مورد سیاست ایران اختلاف نظر داریم. اما در عزم خود در برابر تهدیدها و تحریکات متحد هستیم. در دفاع از مردم خود متحد هستیم.

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    پمپیو وترامپ توسط همان محافظان کشته میشو ند

ارسال نظر