|
کدخبر: 245043

یوروهای اروپا به سمت اوکراین سرازیر شد + جزئیات

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: اتحادیه اروپا ۳۰۰ میلیون یورو برای کمک و حمایت نظامی از اوکراین اختصاص داده است.

 در پی عملیات نظامی دولت روسیه در اوکراین، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سخنانی از اختصاص کمک ۳۰۰ میلیون یورویی به دولت اوکراین خبر داد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سخنانی مدعی شد حمله روسیه آغاز عملیاتی گسترده است و این چیزی است که پوتین خود اعلام کرده است.

وی در ادامه افزود: اتحادیه اروپا تصمیم به وارد آوردن ضربه‌های قوی علیه اشخاص و نهاد‌های روسی را گرفت. تحریم‌های اروپا شامل دولت بلاروس به سبب همدستی با روسیه در حمله به اوکراین نیز می‌شود.

مکرون در ادامه مدعی شد: پوتین به دنبال بازگرداندن ما به دوران امپراتوری‌ها و درگیری هاست. اروپا تنها بازاری برای مصرف نیست، بلکه می‌تواند از خود، ساکنان و مرزهایش دفاع کند.

رئیس جمهور فرانسه گفت: تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا اعمال کرد، به دنبال خود تحریم‌های فرانسه را بر اشخاص معینی که بعدا اعلام خواهد شد، در پی خواهد داشت. ما به اوکراین ۳۰۰ میلیون یورو در قالب کمک و حمایت نظامی خواهیم داد.

 
مکرون همچنین گفت اوکراینی‌هایی که کشورشان را ترک کرده و از حمله روسیه به سوی کشور‌های اروپایی پا به فرار می‌گذارند، مورد استقبال گرم قرار خواهند گرفت.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مدعی شد: من پیام‌های سران اروپایی را به پوتین انتقال دادم؛ اما او مسیر جنگ را انتخاب کرد. من به پوتین گفتم رئیس جمهور اوکراین آماده مذاکره برای حل بحران است.

وی همچنین گفت: بهتر است در مذاکره با پوتین در خصوص بحران روسیه و اوکراین باز بماند. من با پوتین پنجشنبه تماس گرفتم تا از او بخواهم عملیات نظامی را متوقف کند؛ چرا که رئیس جمهور اوکراین از من چنین درخواستی را کرده بود. تماس من صریح، سریع و مستقیم بود.

گفتنی است – روز گذشته رئیس جمهور روسیه در سخنانی درگیری روسیه و اوکراین را اجتناب ناپذیر خواند و گفت: در پی درخواست رهبران دو منطقه خودخوانده شرق اوکراین (لوهانسک و دونتسک) از روسیه برای کمک به آن‌ها در دفع حمله ارتش اوکراین، عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین آغاز شد؛ عملیات ارتش روسیه برای حفاظت از امنیت منطقه دونباس آغاز شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    تادیروزقبل اروپاوروسیه وغرب برای کشورهای مسلمان ودرگیری میان آنهابرنامه ریزی میک ردندالحمدلله الان خودشان گرفتارجنگ شدندا نشاالله جنگ تاقلب اروپاوامریکابرودتابفهم ندمردم سوریه یمن وافغانستان وعراق چه کشی ده اند

    • ناشناس ارسالی در

      فکر می کنی آتش جنگ گریبانگیر ایران و دوس تانش نمی شود؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    پوتین دیکتاتور بی خدا دروغگویی بزرگی است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها