|
کدخبر: 245035

تصمیم هوشمندانه چین در مقابل جهش قیمت نفت

در پی حمله روسیه به اوکراین و عبور قیمت نفت از مرز ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، قصد مداخله در بازار نفت را ندارد.

در پی حمله روسیه به اوکراین و عبور قیمت نفت از مرز ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، قصد مداخله در بازار نفت را ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که آیا چین مایل به آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک خود برای کاهش قیمت است یا خیر گفت: « تنها زمانی که وضعیت ژئوپلیتیک تثبیت شده باشد، چین برای کاهش قیمت‌ها اقداماتی را در نظر خواهد گرفت.»

این مقام چینی گفت، تمام کشورهای جهان به صورت مشترک برای امنیت و ثبات عرضه جهانی انرژی مسوول هستند و باید از تنش‌های منطقه‌ای دوری جست.

در حالی که چین در اتحاد با بایدن در ماه نوامبر بخشی از ذخایر نفتی خود را آزاد کرد، هنوز جزئیات دقیقی از میزان آزاد سازی ذخایر نفتی این کشور در ماه ژانویه در دسترس نیست. در این ماه ژاپن و کره‌جنوبی در کنار آمریکا به منظور افزایش عرضه در بازار برخی از ذخایر نفتی فوری خود را فروختند.

 
پیش از این رویترز گزارش داده بود که چین در سال جدید بخشی از ذخایر نفتی خود را آزاد می‌کند. از سوی دیگر معامله‌گران نفتی چین هم به بلومبرگ گفته بودند که انتظار دارند بعد از تعطیلات سال جدید چین، بخشی از ذخایر استراتژیک این کشور آزاد شود.

پس از حمله روسیه به مناطقی در اوکراین، قیمت نفت از مرز ۱۰۰ دلار عبور کرد و حالا بشکه‌ای ۱۰۵ دلار شده است. موضوعی که نگرانی‌ها را در خصوص اختلال در صادرات انرژی افزایش داده است.

صبح امروز ولادیمیر پوتین به سربازان روسیه دستور داد تا با تجهیزات نظامی به مرزهای اوکراین حمله کنند. کی این اتفاق را یک «تهاجم تمام عیار» نامید و اعلام حکومت نظامی کرد. این در حالی بود که بایدن هم اعلام کرد که تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال خواهد کرد.

 

منبع: تجارت نیوز
  • به تو چه؟؟ ارسالی در

    خاک بر سرتان،نوکر صفتید،هرکاری که کمونیس ت ها انجام میدن از نظر شما قابل ستایشه،؟ ؟؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها