|
کدخبر: 243379

ضرب الاجل آلمان برای جلوگیری از شکست در مذاکرات وین

صدراعظم آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ بر اهمیت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای در اسرع وقت، تاکید کرد.

سیاست داخلی ضرب الاجل آلمان برای جلوگیری از شکست در مذاکرات وین

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز در بخشی از اظهاراتش در کنفرانس امنیتی مونیخ، درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات وین گفت: ما در حال حاضر فرصت رسیدن به یک توافق را داریم که اجازه خواهد داد تحریم‌ها لغو شوند.
او درباره فوریت بخشیدن به روند مذاکرات گفت: اما اگر به سرعت موفق به انجام آن نشویم، مذاکرات با خطر شکست مواجه می‌شود.
او همچنین با تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران، گفت که زمان مهم تصمیم‌گیری برای ایران فرا رسیده است.
به گزارش ایسنا، اظهارات شولتز در این باره، هم‌زمان با برگزاری دور هشتم مذاکرات وین مطرح شده است.
امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است، در دیدار با آنالنا بِربوک، همتای آلمانی‌اش در خصوص آخرین وضعیت گفتگوها در وین تبادل نظر نمود و با تاکید بر اینکه تهران از روز اول عزم جدی برای یک توافق خوب داشته، اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد طرف های اروپایی و برجامی خطوط قرمز ایران را با دقت در نظر داشته و تلاش نمایند پس از سالها بی‌عملی، نقش موثری در تامین حقوق مشروع ایران به عنوان طرف متضرر از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا داشته باشند.

امیر عبداللهیان با رد برخی اظهارات در خصوص تعیین ضرب الاجل های ساختگی، تاکید کرد تهران کیفیت توافق را در کنار عنصر زمان میبیند و اگر همین‌امروز به خواسته های مشروع تهران توجه شود میتوان در وین به توافق دست یافت. وی تاکید نمود ضروری است در این گام های آخر طرف مقابل اشتباه محاسباتی نکرده و مذاکرات را به فضای رسانه ای نکشاند.

هیات‌های مذاکره‌کننده در وین، در سطوح مختلف سیاسی، حقوقی و فنی در حال بررسی آخرین مراحل ترتیبات اجرایی توافقی هستند که بتواند توافق به دست آمده در سال ۲۰۱۵ را یک بار دیگر به اجرا درآورد؛ توافقی که در می ۲۰۱۸ با خروج یک جانبه آمریکا از آن و اجرا نشدن تعهدات از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی اجرایی نشد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر