|
کدخبر: 237225

خسارت ۵۰ میلیارد دلاری با وضع تحریم های جدید امریکا

احتمالاً در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند آمریکا به سمت تحریم فروش تسلیحات و همچنین محدود کردن صادرات نفت و گاز این کشور خواهد رفت و این مسئله می‌تواند برای مسکو میلیاردها دلار هزینه داشته باشد.

گزارشات حاکی از آن است که آمریکا در حال گفتگو با متحدانش برای متقاعد کردن آنها در راستای تحریم روسیه در صورت حمله به اوکراین است.

روزنامه آلمانی تبلوید بیلد، به نقل از منابع آگاه، گفته که این تحریم ها شامل محدود کردن صادرات تسلیحات و نفت و گاز روسیه است که می‌تواند برای این کشور ۵۰ میلیارد دلار خسارت مالی به بار بیاورد.

گفته می‌شود پیشنهاد این تحریم‌ها از سوی ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا، و در طول سفر به برلین مطرح شده است. این مقام آمریکایی از دولت آلمان خواسته تا واردات مواد اولیه از روسیه را متوقف کرده و جلوی بهره برداری از خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 را بگیرند

منابع آگاه به روزنامه آلمانی گفتند که دولت برلین به واشنگتن اطمینان داده در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند جریان گاز در خط لوله نورد استریم ۲ برقرار نخواهد شد.

روزنامه بیلد گزارش داده با این حال اما دفتر صدراعظم آلمان نسبت به کنار گذاشتن کامل بهره‌برداری از این خط لوله ابراز تردید کرده و همین امر طرف آمریکایی را ناراحت کرده است.

طی ماه‌های گذشته بسیاری از رسانه‌های غربی هم گام با مقامات آمریکایی بو طور مکرر درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین گزارشاتی را منتشر کرده و به گمانه زنی پرداخته‌اند.

دولت روسیه بارها و بارها این اتهامات را رد کرده است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر