|
کدخبر: 197959

خبر جدید از پروازهای داخلی در فرودگاه کابل

برخی پروازهای داخلی در فرودگاه بین المللی کابل در افغانستان با پروازهای شرکت دولتی «آریانا افغان» به سه ولایت در این کشور، از سر گرفته شده است.

بین‌الملل خبر جدید از پروازهای داخلی در فرودگاه کابل

مدیر ایستگاه خط هوایی دولتی «آریانا افغان» در فرودگاه کابل امروز یکشنبه در گفتگو با آسوشیتدپرس، اعلام کرد که پروازهایی از طریق این خط هوایی طی روز گذشته به سه ولایت هرات، قندهار و بلخ صورت گرفته است.

وی افزود که این پروازها بدون عملکرد سیستم راداری در فرودگاه انجام شده است و همچنین سه پرواز دیگر نیز برای امروز یکشنبه به سه ولایت مذکور برنامه ریزی شده است.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، تیمی متشکل از تکنسین‌هایی از قطر و ترکیه هفته گذشته به کابل آمدند تا به از سرگیری عملیات پروازها در فرودگاه کمک کنند. این مسئله به گفته سازمان ملل متحد برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور بسیار مهم است. با این حال باید دید آیا خطوط هوایی تجاری به ارائه خدمات پروازی به این فرودگاه تمایل دارند یا خیر.

پیشتر نیز خبرگزاری آناتولی به نقل از یک مقام قطری که نخواست نامش فاش شود اعلام کرده بود که یک فروند هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی قطر در کابل به زمین نشسته است.

هواپیمای مذکور اولین هواپیمایی است که پس از کنترل فرودگاه بین‌المللی کابل توسط طالبان در آن فرود آمده است.

طبق اعلام این مقام قطری، هواپیمای مذکور حامل کادر فنی بوده و به منظور بررسی‌های لازم برای ازسرگیری فعالیت فرودگاه به افغانستان آمده است.

وی با بیان اینکه این گروه بنا به درخواست طالبان با هدف انجام مذاکرات به کابل سفر کرده است، گفت: مذاکرات درباره مدیریت و امنیت فرودگاه کابل ادامه دارد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر