|
کدخبر: 168782

شمار جان باختگان بیمارستان بغداد صدتایی شد

کمیساریای حقوق بشر عراق (وابسته به پارلمان) در گزارشی از جان باختن ۱۳۰ نفر در آتش‌سوزی مهیب بیمارستان ابن الخطیب در بغداد خبر داد.

بین‌الملل شمار جان باختگان بیمارستان بغداد صدتایی شد

کمیساریای حقوق بشر عراق روز دوشنبه (دیروز) در اطلاعیه‌ای خبر داد که ۱۳۰ نفر در آتش‌سوزی بیمارستان ابن الخطیب در بغداد جان باخته‌اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این آمار در حالی است که طبق گفته وزارت کشور عراق، ۸۲ نفر در این آتش‌سوزی کشته و ۱۱۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

در گزارش این نهاد پارلمانی آمده است: «تعداد تقریبی شهدا طبق اسنادی و شواهدی که تیم کمیساریا بدان دست یافته به ۱۳۰ تن می‌رسد که در بین آن‌ها همراهان مریض حاضر در بیمارستان نیز هستند».

این نهاد حقوق بشری سپس گفت که شناسایی برخی از کشته شدگان به علت شدت سوختگی ناممکن است.

به گفته کمیساریای حقوق بشر عراق، تجمع و ازدحام بالای همراهان بیماران در بیمارستان، باعث شده است تا بیمارستان به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در خصوص محدودیت ورود همراهان بیمار به بخش‌ها بی توجهی کند.

طبق این گزارش، بیمارستان مجهز به سیستم هشدار آتش‌سوزی نبود و کم کاری و اهمال مدیریت بیمارستان کاملا واضح است، علاوه بر این دیر رسیدن آتش‌نشان‌ها نیز در افزایش آمار کشته شدگان تأثیر داشت.

کمیساریای حقوق بشر در ادامه خواستار احاله تمامی افرادی که قصور یا تقصیری داشتند به دستگاه قضایی شد.

روز شنبه بر اثر انفجار کپسول‌های اکسیژن در بیمارستان «ابن الخطیب» (مخصوص بیماران کرونایی) در منطقه «جسر دیالی» در بغداد، دهها نفر کشته و زخمی شدند.

پس از این حادثه به دستور مصطفی الکاظمی، «حسن التمیمی» وزیر بهداشت و «محمد جبر» استاندار بغداد و تعداد دیگری از مقامات عراقی از کار تعلیق شدند و کمیته‌ای برای بررسی حادثه تشکیل شد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها