|
کدخبر: 168267

وزیر بهداشت و استاندار بغداد از کار معلق شدند

نخست‌وزیر عراق در پی حادثه مرگبار در بیمارستان «ابن الخطیب» بغداد، وزیر بهداشت و چند مقام مسئول این کشور را از کار معلق و دستور تحقیق از آنها را صادر کرد.

بین‌الملل وزیر بهداشت و استاندار بغداد از کار معلق شدند

در پی وقوع انفجار در بیمارستان «ابن الخطیب» بغداد و کشته و زخمی شدن ده‌ها شهروند عراقی، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر، امروز (یک شنبه - ۲۵ آوریل)، در نشست فوق‌العاده هیأت دولت که برای بررسی این حادثه مرگبار تشکیل شده بود، حضور یافت.

خبرگزاری رسمی عراق (واع)، طی خبری فوری اعلام کرد که الکاظمی در این نشست دستور تعلیق از کار وزیر بهداشت، استاندار و مدیر کل اداره بهداشت الرصافه و بازجویی از آنها را صادر کرد.

وی وزیر کشور را مسئول تشکیل کمیته تحقیق این حادثه و شناسایی و بازخواست کسانی که با سهل‌انگاری موجب این حادثه شدند، کرد.

الکاظمی از وزیر کشور عراق خواست که طی پنج روز آینده تحقیقات را به سرانجام برساند و گزارش را به هیأت دولت ارائه دهد.

رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه از وقوع انفجاری در بیمارستان «ابن الخطیب» واقع در بغداد خبر دادند و علت این حادثه، انفجار کپسول اکسیژن در این بیمارستان محل بستری مبتلایان به «کووید۱۹» اعلام شد. بر اساس آماری که در ساعات اولیه پس از انتشار این خبر در رسانه‌ها منتشر شد، این انفجار ۲۷ کشته و ۴۶ مجروح بر جای گذاشته بود.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق نیز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به این انفجار گفت: «حادثه بیمارستان ابن الخطیب بر امنیت ملی عراق تأثیر می‌گذارد. این حادثه شاهدی بر عدم موفقیت است و نیاز به بررسی فوری دارد.سهل انگاری فقط یک اشتباه نیست، بلکه جرمی است که همه افراد سهل‌انگار باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرند. من خواستار نتایج تحقیقات در مورد حادثه بیمارستان ابن الخطیب ظرف ۲۴ ساعت و پاسخگویی افراد خاطی هستم».

وی همچنین به دلیل کشته و زخمی‌ شدن ده‌ها عراقی در بیمارستان ابن‌الخطیب، به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کرد

منبع: فارس

ارسال نظر