|
کدخبر: 163846

آمریکا: توافق می‌ کنیم اما بعد از آن حرف داریم

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته کشورش بعد از بازگشت به برجام دنبال توافق طولانی‌تر با ایران خواهد بود.

بین‌الملل آمریکا: توافق می‌ کنیم اما بعد از آن حرف داریم

«رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفته واشنگتن بعد از بازگشت به برجام دنبال توافق طولانی‌تر با ایران خواهد بود.

«مالی» در مصاحبه با پایگاه «ان‌.‌پی‌.آر» در پاسخ به اینکه دولت آمریکا در صورت بازگشت به برجام در توافق بعدی دنبال چه خواهد بود گفت: «چیزی که دنبال آن خواهیم بود، اول از همه، توافقی طولانی‌تر خواهد بود.»

او در ادامه گفت: «با آنکه این توافق برای مدتی پابرجا است و برخی از مفاد آن هم تا ابد ادامه دارند اما بهتر است در اینجا هم مثل همه توافق‌های کنترل تسلیحاتی ببینیم آیا می‌توان به توافقی متعاقب برای طولانی‌تر کردن چارچوب‌های زمانی رسید یا خیر.»

این مقام آمریکایی در ادامه به تکرار ادعاها درباره برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران پرداخت و آن را مایه نگرانی برای آمریکا توصیف کرد.

رابرت مالی گفت: «همان‌طور که می‌دانید ما نگرانی‌هایی درباره برنامه موشک‌های بالیستیک ایران داریم. ما نگرانی‌هایی درباره فعالیت‌های آنها در منطقه داریم. می‌خواهیم درباره همه این موارد گفت‌وگو کنیم.»

وی اضافه کرد: «اما اگر ما بتوانیم مسئله هسته‌ای را کنار بگذاریم و از اینکه ایران چه اقدام جدیدی را اعلان خواهد کرد نگرانی نداشته باشیم در وضعیت بهتری قرار خواهیم داشت.»

رابرت مالی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد که رسیدن به توافق با ایران قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ماه ژوئن را ضروری نمی‌داند.

مالی در پاسخ به این سئوال که آیا از نظر او لازم است قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بر سر برجام توافق حاصل شود گفت: «ضرورتی ندارد.»

نماینده دولت آمریکا در امور ایران گفت: «ما با هر کسی که در قدرت باشد مذاکره خواهیم کرد. اگر بتوانین قبل از انتخابات به تفاهم برسیم، خوب است. اگر هم نتوانیم، با هر کسی که سر کار باشد، این مسیر را ادامه می‌دهیم.»

رابرت مالی تصریح کرد: «نمی‌توانیم واقعیت انتخابات را نادیده بگیریم ولی نمی‌توانیم اجازه دهیم این موضوع سرعت کارمان را به ما دیکته کند.»

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان،‌ فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا از امروز سه‌شنبه (۱۷ فروردین) در شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد. این مذاکرات در دو هتل «امپریال» و «گراند هتل» پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

 

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    چه جنون غرب ستیزی دارند خیلی ازمسولان بچ ه هایشان در غرب زندگی میکنند خیلی هاشون دوتابعیتی هستن ماشین‌های سواریشان غربیه پس چراشعا دروغی میدن

ارسال نظر