|
کدخبر: 158924

عملیات انتحاری در کاظمین لو رفت

وزارت کشور عراق خبر داد سه تروریست که قصد عملیات انتحاری در میان عزاداران امام موسی کاظم (ع) را داشتند در اطراف بغداد دستگیر شدند.

بین‌الملل عملیات انتحاری در کاظمین لو رفت

آژانس اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور عراق با انتشار اطلاعیه ای در تارنمای خود اعلام کرد: "تحت نظارت میدانی وزارت امور داخله وزارت کشور نیروهای امنیتی موفق به دستگیری یک گروه تروریستی متشکل از سه تروریست شدند که برای انجام عملیات انتحاری استخدام و آماده شده بودند تا پیاده روی زائران امام موسی کاظم علیه السلام در ایام عزای این امام را هدف قرار دهند".

براساس اعلان وزارت کشور عراق این گروه در روستای الرصافة اطراف بغداد دستگیر شدند که اعترافات آنها ثبت و مطابق مقررات ماده ۴ قانون ضد تروریسم اقدامات قانونی علیه آنها انجام خواهد شد.

همه ساله شیعیان عراق ۲۵ رجب مصادف با سالروز شهادت امام کاظم (ع) از سراسر عراق به سمت "کاظمیة" یا همان کاظمین پیاده روی می کنند.

در سال های گذشته نیز عملیات خرابکارانه انتحاری متعددی در این ایام خنثی شده است.

کاظمیه یکی از محله‌های شمالی شهر بغداد در بخش غربی رود دجله است که به علت وجود حرمین امامین کاظمین به این نام مشهور شده است.

آیین سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) از حیث اجتماع توامان جمعیت با پیاده روی پس از عاشورا و اربعین حسینی بزرگترین مراسم دینی در عراق به شمار می رود که بطور میانگین، کمترین حضور در آن در طول ۱۶ سال گذشته (پس از سقوط صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق ) پنج میلیون نفر بوده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر