|
کدخبر: 156136

کشف یک میدان نفتی بزرگ در چین

شرکت ملی نفت فراساحلی چین اعلام کرد که یک میدان جدید نفتی و گازی بزرگ در دریای بوهای در جنوب کشف کرده‌ است.

بین‌الملل کشف یک میدان نفتی بزرگ در چین

شرکت ملی نفت فراساحل چین اعلام کرد که به تازگی یک میدان بزرگ نفتی و گازی با میزان ۱۰۰ میلیون تن نفت و گاز اثبات شده در دریای جنوبی این کشور کشف کرده است.

این شرکت می‌گوید: میدان جدید یافت شده بوژونگ با توجه به مطالعات انجام شده این میدان یکی از بزرگ‌ترین میادین نفتی و گازی چین است.

میدان بوژونگ در ۱۴۰ کیلومتری ساحل استان تیان جینگ قرار داشته و در متوسط ۲۳ متری عمق دریا قرار دارد. برای استخراج نفت از این میدان ۵۲۲۳ متر چاه حفاری شده است. این چاه برای تولید روزانه حدود ۲ هزار بشکه نفت مورد آزمایش قرار گرفته است.

شرکت ملی نفت فراساحل چین گفته که انتظار می‌رود روزانه معادل ۳۰۰ تن نفت و ۱۵۰ هزار مترمکعب گاز از این میدان برداشت شود. به احتمال زیاد برداشت نفت و گاز از این میدان از سال ۲۰۲۳ آغاز شده و حداکثر ظرفیت تولید آن به ۱.۲ میلیون تن نفت در سال برسد.

بنا به اعلام کارشناسان اکتشاف میادین نفت و گاز در دریای بوهای در چین باعث خواهد شد تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت تولید شرکت ملی نفت فراساحل این کشور به ۸۰ میلیون تن در سال برسد.

این شرکت می‌گوید: با اکتشاف این میدان خواهد توانست افزایش تقاضا برای گاز طبیعی در مناطق شمالی و شرقی چین را تامین کرده و وابستگی این کشور به واردات حامل‌های انرژی کم شود.

چین در سال ۲۰۲۰، معادل ۱۸۸.۸ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کرد که نسبت به سال ۲۰۱۹، ۹.۸ درصد بالاتر بوده است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها