|
کدخبر: 154848

هند: نفت را گران نکنید

هند به عنوان سومین کشور بزرگ مصرف‌کننده و واردکننده نفت در جهان است و بیشتر از ۸۴ درصد نیاز نفت خام خود را وارد می‌کند.

بین‌الملل هند: نفت را گران نکنید

وزیر نفت هند اعلام کرد سیاست کاهش تولید اوپک باعث افزایش نرخ نفت شده و به اقتصاد هند و کشورهای در حال توسعه آسیب می‌زند.

دارمندرا پرادهان وزیر نفت هند اعلام کرد: دولت هند ازکشورهای عضو اوپک و همپیمانانش موسوم به اوپک پلاس می‌خواهد که سیاست کاهش عرضه نفت خود را تعدیل کنند چرا که نرخ بالای نفت باعث کاهش تقاضا و باعث افزایش تورم در هند به عنوان سومین اقتصاد بزرگ منطقه آسیا شده است.

به گزارش رویترز، با افزایش نرخ نفت، حساسیت کشور هند به عنوان مصرف‌کننده عمده نفت خام بیشتر شده است. نرخ نفت طی چند هفته گذشته با تصمیم اوپک پلاس برای ادامه سیاست کاهش نفت افزایش یافته، همچنین تقاضا در بازار هم با امیدواری به پیشرفت در تولید واکسن کووید ۱۹ هم بیشتر شده است به طوری که نفت برنت به عنوان شاخص نرخ نفت خام به ۶۵ دلار رسیده است.

هند به عنوان سومین کشور بزرگ مصرف‌کننده و واردکننده نفت در جهان است و بیشتر از ۸۴ درصد نیاز نفت خام خود را وارد می‌کند.

از سوی دیگر تقاضا برای بنزین هم در دو هفته نخست ماه فوریه کاهش یافت تقاضا برای گازوئیل هم افت کرد.

وزیر نفت هند گفت: بالا بودن نرخ نفت به اقتصاد کشورهای در حال توسعه و از جمله هند تأثیرگذار است.

پرادهان اعلام کرد: هند توانسته با فشار تورم مقابله کند، اما تورم ناشی از بالا بودن نرخ نفت غیرقابل کنترل است.

وی تأکید می‌کند در این میان برخی کشورها هستند که اعلام کرده‌اند به طور داوطلبانه عرضه نفت خود را کاهش بیشتری خواهد داد. منظور پرادهان عربستان سعودی است که اخیراً عرضه نفت خود را بیشتر کاهش داده بود تا نرخ نفت در بازارهای جهانی افزایش یابد.

وی تأکید کرد که بهبود تقاضای نفت می‌تواند حداقل به مدت شش ماه تضمین‌کننده نرخ مناسب در بازارهای جهانی باشد، بنابراین از کشورهای تولیدکننده نفت می‌خواهد که سیاست کاهش عرضه نفت را تعدیل کنند تا نرخ نفت بیش از این افزایش نیابد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها