|
کدخبر: 149629

آمار فوتی‌ های واکسن کرونا رو به افزایش

به نقل از روزنامه نیویورک پست، یک فرد از ساکنان ایالت کالیفرنیا ساعاتی پس از دریافت واکسن کرونا جان باخت.

مقامات کلانتری شهر پلاسر در پیامی در حساب فیس بوک خود بدون ارائه جزییاتی از این حادثه اعلام کرد علت مرگ این فرد در دست بررسی است. بنا به اطلاعات مندرج در فیس بوک اداره کلانتری پلاسر، این فرد در ماه دسامبر به بیماری کرونا مبتلا شد و چند ساعت پس از دریافت واکسن کرونا جان خود را از دست داد.

در گزارش اداره کلانتری پلاسر به جزییات بیشتری درباره این فرد اشاره نشده است و هنوز مشخص نیست که وی کدام یک از دو واکسن فایرز یا مدرنا را دریافت کرده است.

هر روز خبر‌های تازه‌ای از مرگ و عوارض جانبی شدید واکسن‌های امریکایی کرونا منتشر می‌شود. این در حالی ست که هر دو واکسن فایزر و مدرنا تاییدیه دریافت کرده و میلیون‌ها دوز از آن در امریکا و دیگر کشور‌های دنیا پخش شده است.

واکسنی که شرکت پژوهشی و داروسازی بیون‌تک آلمان با مشارکت شرکت امریکایی فایزر تولید کرد نخستین بار ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) اندکی پس از دریافت مجوز به یک شهروند امریکایی تزریق شد. گفته می‌شود واکسن بیون‌تک-فایزر در برابر ابتلا به بیماری کرونا، ایمنی ۹۵ درصدی ایجاد می‌کند. این میزان برای واکسن مدرنا ۸۶ درصد گزارش شده است. سازمان غذا و داروی امریکا و آژانس دارویی اتحادیه اروپا، مستقر در آمستردام مجوز استفاده از واکسن مدرنا را صادر کرده‌اند.

با وجود عوارض جانبی شدید و حتی مرگ ناشی از تزریق واکسن کرونای شرکت امریکایی فایزر، رسانه‌های غربی در اقدامی هماهنگ و تعمدی این اخبار را به خوبی پوشش نمی‌دهند.

منبع: جهان نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها